Effekter for investeringen: To-voksenordninger i folkeskolen
Nedenfor findes en oversigt over samtlige indtastede effektstørrelser. Klik på "Søg blandt effekter" for at afgrænse din søgning.
Studie ID | Term ID | Kilde | Investeringsdetalje | Målgruppe | Overordnet effektmål | Effektmål detaljeret | Køn | Effekt | Signifikant | Studiedesign | Enhed | Dansk |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
361 | 1 | Murawski og Swanson (2001) | En lærer og en ikke-lærer udd. i klasse i alle lektioner | 0. til 9. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 0. til 9. klasse | Samlet | 1,59 | Ja | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
361 | 1 | Murawski og Swanson (2001) | En lærer og en ikke-lærer udd. i klasse i alle lektioner | 0. til 9. klasse | Trivsel | Trivsel, 0. til 9. klasse | Samlet | 0,08 | Ja | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
361 | 1 | Murawski og Swanson (2001) | En lærer og en ikke-lærer udd. i klasse i alle lektioner | 0. til 9. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 0. til 9. klasse | Samlet | 0,45 | Ja | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
353 | 1 | Jensen et al. (2020a) | Konvertering af understøttende undervisning til to undervisere i klassen | 4. til 6. klasse | Fravær | Samlet antal fraværsdage, 4. til 6. klasse | Samlet | -0,01 | Ja | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
353 | 1 | Jensen et al. (2020a) | Konvertering af understøttende undervisning til to undervisere i klassen | 4. til 6. klasse | Trivsel | Generel trivsel, 4. til 6. klasse | Samlet | 0,02 | Ja | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
353 | 1 | Jensen et al. (2020a) | Konvertering af understøttende undervisning til to undervisere i klassen | 4. til 6. klasse | Trivsel | Ro og orden, 4. til 6. klasse | Samlet | 0,03 | Ja | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
353 | 1 | Jensen et al. (2020a) | Konvertering af understøttende undervisning til to undervisere i klassen | 4. til 6. klasse | Trivsel | Støtte og inspiration, 4. til 6. klasse | Samlet | 0,02 | Ja | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
353 | 1 | Jensen et al. (2020a) | Konvertering af understøttende undervisning til to undervisere i klassen | 4. til 6. klasse | Trivsel | Faglig trivsel, 4. til 6. klasse | Samlet | 0,02 | Ja | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
353 | 1 | Jensen et al. (2020a) | Konvertering af understøttende undervisning til to undervisere i klassen | 4. til 6. klasse | Fravær | Andel elever med mere end 5 pct. fraværsdage, 4. til 6. klasse | Samlet | -0,01 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
351 | 1 | Epinion og Pluss (2020) | To lærere i klassen | 4. til 9. klasse | Trivsel | Støtte og inspiration, 4. til 9. klasse | Samlet | -0,03 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
351 | 1 | Epinion og Pluss (2020) | To lærere i klassen | 4. til 9. klasse | Trivsel | Social trivsel, 4. til 9. klasse | Samlet | -0,01 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
351 | 1 | Epinion og Pluss (2020) | To lærere i klassen | 4. til 9. klasse | Trivsel | Faglig trivsel, 4. til 9. klasse | Samlet | -0,03 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
351 | 1 | Epinion og Pluss (2020) | To lærere i klassen | 4. til 9. klasse | Trivsel | Generel trivsel, 4. til 9. klasse | Samlet | -0,02 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
351 | 1 | Epinion og Pluss (2020) | To lærere i klassen | 3. til 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test testresultater, matematik, 3. til 8. klasse | Samlet | 15,18 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
351 | 1 | Epinion og Pluss (2020) | To lærere i klassen | 3. til 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test testresultater, læsning, 3. til 8. klasse | Samlet | 9,21 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
351 | 1 | Epinion og Pluss (2020) | To lærere i klassen | 4. til 9. klasse | Trivsel | Ro og orden, 4. til 9. klasse | Samlet | -0,02 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
349 | 1 | Jensen et al. (2020b) | Mere end én voksen tilknyttet klassen | 9. klasse | Afgangskarakterer | Andel undgår lave faglige resultater i dansk eller matematik i 9. klasse, pct. point | Samlet | -4,00 | Ja | Regression | Ikke standardiseret | Ja |
342 | 1 | Gottfried (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i 9 timer om ugen | 0. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 0. klasse | Piger | 1,55 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
342 | 1 | Gottfried (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i 9 timer om ugen | 0. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 0. klasse | Drenge | 2,77 | Ja | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
342 | 1 | Gottfried (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i 9 timer om ugen | 0. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 0. klasse | Drenge | 3,16 | Ja | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
342 | 1 | Gottfried (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i 9 timer om ugen | 0. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 0. klasse | Samlet | 2,21 | Ja | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
342 | 1 | Gottfried (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i 9 timer om ugen | 0. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 0. klasse | Piger | 2,13 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
342 | 1 | Gottfried (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i 9 timer om ugen | 0. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 0. klasse | Samlet | 2,67 | Ja | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
340 | 1 | Hemelt et al. (2021) | Antallet af ikke-lærer uddannet to-voksne per 100 elever øges med 1 pct. | 3. til 6. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 3. til 6. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
340 | 1 | Hemelt et al. (2021) | Antallet af ikke-lærer uddannet to-voksne per 100 elever øges med 1 pct. | 3. til 6. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 3. til 6. klasse | Samlet | 0,00 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) | 3. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 3. klasse | Samlet | -0,15 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 3. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 3. klasse | Samlet | -0,01 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 3. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 3. klasse | Samlet | -0,11 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
264 | 1 | Penney (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 0. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 0. klasse | Samlet | -0,01 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
264 | 1 | Penney (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 0. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 0. klasse | Samlet | 0,03 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
264 | 1 | Penney (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 0. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 0. klasse | Samlet | 0,08 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
264 | 1 | Penney (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 0. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 0. klasse | Samlet | 0,09 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
264 | 1 | Penney (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 1. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 1. klasse | Samlet | 0,06 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
264 | 1 | Penney (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 1. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 1. klasse | Samlet | 0,15 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) | 3. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 3. klasse | Samlet | -0,17 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) | 3. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 3. klasse | Samlet | -0,20 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 2. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 2. klasse | Samlet | 0,14 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 2. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 2. klasse | Samlet | 0,10 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) | 2. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 2. klasse | Samlet | -0,13 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) | 2. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 2. klasse | Samlet | -0,18 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) | 2. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 2. klasse | Samlet | -0,20 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) | 2. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 2. klasse | Samlet | -0,18 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 1. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 1. klasse | Samlet | 0,13 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 0. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 0. klasse | Samlet | 1,11 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Ikke standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 0. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 0. klasse | Samlet | 0,24 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Ikke standardiseret | Nej |
266 | 1 | Andersen et al. (2018) | To lærere i klassen, 85% af skoleåret, gns 11,6 lektioner per uge. | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse | Samlet | 0,06 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Ja |
266 | 1 | Andersen et al. (2018) | To lærere i klassen, 85% af skoleåret, gns 11,6 lektioner per uge. | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse | Piger | 0,07 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Ja |
266 | 1 | Andersen et al. (2018) | To lærere i klassen, 85% af skoleåret, gns 11,6 lektioner per uge. | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse | Drenge | 0,05 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Ja |
266 | 1 | Andersen et al. (2018) | To lærere i klassen, 85% af skoleåret, gns 11,6 lektioner per uge. | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse | Samlet | 0,09 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Ja |
266 | 1 | Andersen et al. (2018) | To lærere i klassen, 85% af skoleåret, gns 11,6 lektioner per uge. | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse | Piger | 0,09 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Ja |
266 | 1 | Andersen et al. (2018) | To lærere i klassen, 85% af skoleåret, gns 11,6 lektioner per uge. | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse | Drenge | 0,08 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Ja |
266 | 1 | Andersen et al. (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen, 85% af skoleåret, gns 20,7 lektioner per uge | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse | Samlet | 0,04 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Ja |
266 | 1 | Andersen et al. (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen, 85% af skoleåret, gns 20,7 lektioner per uge | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse | Piger | 0,03 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Ja |
266 | 1 | Andersen et al. (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen, 85% af skoleåret, gns 20,7 lektioner per uge | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse | Drenge | 0,06 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Ja |
266 | 1 | Andersen et al. (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen, 85% af skoleåret, gns 20,7 lektioner per uge | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse | Samlet | 0,13 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Ja |
266 | 1 | Andersen et al. (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen, 85% af skoleåret, gns 20,7 lektioner per uge | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse | Piger | 0,13 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Ja |
266 | 1 | Andersen et al. (2018) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen, 85% af skoleåret, gns 20,7 lektioner per uge | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse | Drenge | 0,14 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Ja |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 1. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 1. klasse | Samlet | 0,19 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) | 1. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 1. klasse | Samlet | -0,16 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) | 1. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 1. klasse | Samlet | -0,22 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) | 1. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 1. klasse | Samlet | -0,26 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) | 1. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 1. klasse | Samlet | -0,19 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) | 0. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 0. klasse | Samlet | -0,17 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) | 0. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 0. klasse | Samlet | -0,17 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 3. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 3. klasse | Samlet | -0,70 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Ikke standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 3. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 3. klasse | Samlet | 0,73 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Ikke standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 2. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 2. klasse | Samlet | 2,18 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Ikke standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 2. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 2. klasse | Samlet | 3,48 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Ikke standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 1. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 1. klasse | Samlet | 2,16 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Ikke standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner | 1. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 1. klasse | Samlet | 5,59 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Ikke standardiseret | Nej |
265 | 1 | Gerber et al. (2001) | En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) | 3. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 3. klasse | Samlet | -0,14 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |