Abstract

Despite more than 600,000 teacher aides in American schools today, research provides little information about their classroom activities, their qualifications for carrying out their duties, or their impact on student achievement and behavior. This investigation asked whether the presence of a teacher aide in the classroom has any noticeable impact on pupils’ learning. Three primary questions were addressed: (1) In Grades K through 3, does the presence of a full-time teacher aide in the classroom affect students’ academic achievement? (2) If teacher aides have a positive effect on students’ performance, does the effect depend on the number of years the student attends classes with a teacher aide? (3) Do some functions of aides (i.e., clerical tasks, instructional tasks, noninstructional tasks) have a greater impact on student achievement than others? This investigation showed that the teacher aide movement in the United States has created a state of affairs that requires many aides to perform tasks for which they are ill-prepared. In addition, teacher aide data were analyzed from Tennessee’s Project STAR, a longitudinal experiment in which students were assigned at random to small classes, regular-size classes without an aide, or regular-size classes with a full-time teacher aide. The analyses reported here extend previous investigations, examining the functions and effects of teacher aides in depth. The results showed that teacher aides have little, if any, positive effect on students’ academic achievement. The only positive effect was an improvement in reading scores for students who attended a class with a teacher aide for 2 or 3 years. These results were the only exceptions to a plethora of negative findings. The study also showed that the types of duties aides performed had no bearing on student achievement. Because teacher aides are called upon increasingly to provide instruction to pupils, policies and research must help us select and prepare aides to perform effectively.

Studiedesign
Lodtrækningsforsøg
Dansk studie
Nej
Nordiske studier
Nej
Fuld reference
Gerber SB, Finn JD, Achilles CM, Boyd-Zaharias (2001). Educational evaluation and policy analysis; 23(2): 123-143
Investeringsdetalje Målgruppe Køn Effektmål overordnet Effektmål detaljeret Effekt Signifikant Enhed
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) 3. klasse Samlet Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 3. klasse -0,17 Ja Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) 3. klasse Samlet Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 3. klasse -0,14 Ja Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) 3. klasse Samlet Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 3. klasse -0,15 Ja Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner 3. klasse Samlet Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 3. klasse -0,01 Nej Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner 3. klasse Samlet Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 3. klasse -0,11 Nej Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner 0. klasse Samlet Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 0. klasse 1,11 Nej Ikke standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner 0. klasse Samlet Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 0. klasse 0,24 Nej Ikke standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner 1. klasse Samlet Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 1. klasse 5,59 Nej Ikke standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner 1. klasse Samlet Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 1. klasse 2,16 Nej Ikke standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner 2. klasse Samlet Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 2. klasse 3,48 Nej Ikke standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner 2. klasse Samlet Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 2. klasse 2,18 Nej Ikke standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner 3. klasse Samlet Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 3. klasse 0,73 Nej Ikke standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner 3. klasse Samlet Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 3. klasse -0,70 Nej Ikke standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) 0. klasse Samlet Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 0. klasse -0,17 Ja Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) 0. klasse Samlet Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 0. klasse -0,17 Ja Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) 1. klasse Samlet Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 1. klasse -0,19 Ja Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) 1. klasse Samlet Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 1. klasse -0,26 Ja Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) 1. klasse Samlet Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 1. klasse -0,22 Ja Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) 1. klasse Samlet Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 1. klasse -0,16 Ja Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner 1. klasse Samlet Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 1. klasse 0,19 Nej Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner 1. klasse Samlet Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 1. klasse 0,13 Nej Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) 2. klasse Samlet Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 2. klasse -0,18 Ja Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) 2. klasse Samlet Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 2. klasse -0,20 Ja Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) 2. klasse Samlet Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 2. klasse -0,18 Ja Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) 2. klasse Samlet Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 2. klasse -0,13 Ja Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner 2. klasse Samlet Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 2. klasse 0,10 Nej Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner 2. klasse Samlet Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 2. klasse 0,14 Nej Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen i alle lektioner sammenlignet med en lille klasse (13-17 elever) 3. klasse Samlet Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 3. klasse -0,20 Ja Standardiseret