Abstract

Teacher’s aides are used worldwide, in various school systems, although, there is no strong evidence of their impact on student outcomes. We use a randomized trial to challenge this state of evidence. We randomly allocate 105 schools to two types of treatments—aides with or without a teaching degree—compared to a control group. Both types of aides have positive impacts on test scores and the effects are persistent over time for disadvantaged students. Exploratory analyses of mechanisms suggest that a teacher’s aide is not just a class-size reduction, but especially impactful when sharing instructional responsibility for the classroom.

Studiedesign
Lodtrækningsforsøg
Dansk studie
Ja
Nordiske studier
Nej
Fuld reference
Andersen, S. C., L.Beuchert,  Nielsen, H. S. &, M. K. Thomsen (2018). The Effect of Teacher's aides in the Classroom: Evidence from a Randomiezed Trial, Journal of the European Economic Association, Volume 18, Issue 1, February 2020, Pages 469–505, https://doi.org/10.1093/jeea/jvy048
Investeringsdetalje Målgruppe Køn Effektmål overordnet Effektmål detaljeret Effekt Signifikant Enhed
To lærere i klassen, 85% af skoleåret, gns 11,6 lektioner per uge. 6. klasse Samlet Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse 0,06 Nej Standardiseret
To lærere i klassen, 85% af skoleåret, gns 11,6 lektioner per uge. 6. klasse Piger Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse 0,07 Nej Standardiseret
To lærere i klassen, 85% af skoleåret, gns 11,6 lektioner per uge. 6. klasse Drenge Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse 0,05 Nej Standardiseret
To lærere i klassen, 85% af skoleåret, gns 11,6 lektioner per uge. 6. klasse Samlet Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse 0,09 Ja Standardiseret
To lærere i klassen, 85% af skoleåret, gns 11,6 lektioner per uge. 6. klasse Piger Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse 0,09 Ja Standardiseret
To lærere i klassen, 85% af skoleåret, gns 11,6 lektioner per uge. 6. klasse Drenge Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse 0,08 Ja Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen, 85% af skoleåret, gns 20,7 lektioner per uge 6. klasse Samlet Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse 0,04 Nej Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen, 85% af skoleåret, gns 20,7 lektioner per uge 6. klasse Piger Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse 0,03 Nej Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen, 85% af skoleåret, gns 20,7 lektioner per uge 6. klasse Drenge Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse 0,06 Nej Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen, 85% af skoleåret, gns 20,7 lektioner per uge 6. klasse Samlet Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse 0,13 Ja Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen, 85% af skoleåret, gns 20,7 lektioner per uge 6. klasse Piger Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse 0,13 Ja Standardiseret
En lærer og en ikke-lærerudd. i klassen, 85% af skoleåret, gns 20,7 lektioner per uge 6. klasse Drenge Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse 0,14 Ja Standardiseret