Effekter for investeringen: Senere skolestart
Nedenfor findes en oversigt over samtlige indtastede effektstørrelser. Klik på "Søg blandt effekter" for at afgrænse din søgning.
Studie ID | Term ID | Kilde | Investeringsdetalje | Målgruppe | Overordnet effektmål | Effektmål detaljeret | Køn | Effekt | Signifikant | Studiedesign | Enhed | Dansk |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
308 | 13 | Black et al. (2011) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Arbejdsudbud | Løn som 24-årig, pct. | Piger | -11,60 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
308 | 13 | Black et al. (2011) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Arbejdsudbud | Løn som 35-årig, pct. | Piger | 0,10 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
308 | 13 | Black et al. (2011) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel ansat fuldtid som 24-årig, pct. point | Drenge | -4,10 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
308 | 13 | Black et al. (2011) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel ansat fuldtid som 35-årig, pct. point | Drenge | 0,80 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
308 | 13 | Black et al. (2011) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel ansat fuldtid som 24-årig, pct. point | Piger | -3,10 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
308 | 13 | Black et al. (2011) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel ansat fuldtid som 35-årig, pct. point | Piger | -0,60 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
308 | 13 | Black et al. (2011) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | IQ testresultater, 18 år | Drenge | -0,04 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
308 | 13 | Black et al. (2011) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Uddannelse | Antal års uddannelse som 27-årig | Drenge | 0,01 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
308 | 13 | Black et al. (2011) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Mentalt helbred | Andel ingen mentale problemer, 18 år, pct. point | Drenge | 0,50 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
308 | 13 | Black et al. (2011) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Arbejdsudbud | Andel modtager af sociale ydelser som 35 årige, pct. point | Drenge | -0,02 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
308 | 13 | Black et al. (2011) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Uddannelse | Antal års uddannelse som 27-årig | Piger | 0,04 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
308 | 13 | Black et al. (2011) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Arbejdsudbud | Andel modtager af sociale ydelser som 35 årige, pct. point | Piger | -0,02 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
308 | 13 | Black et al. (2011) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Arbejdsudbud | Løn som 24-årig, pct. | Drenge | -9,20 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
308 | 13 | Black et al. (2011) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Arbejdsudbud | Løn som 35-årig, pct. | Drenge | 0,60 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), problemer i forhold til jævnaldrene, 7 år | Drenge | 0,05 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), sociale styrker, 7 år | Drenge | 0,40 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), sociale styrker, 11 år | Piger | 0,25 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), problemer i forhold til jævnaldrene, 11 år | Piger | -0,26 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), hyperactivitet, 11 år | Piger | -0,43 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), adfærdsproblemer, 11 år | Piger | -0,16 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), emotionelle problemer, 11 år | Piger | -0,23 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), sociale styrker, 11 år | Drenge | 0,10 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), hyperactivitet, 11 år | Drenge | -1,55 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), adfærdsproblemer, 11 år | Drenge | 0,35 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), emotionelle problemer, 11 år | Drenge | 0,87 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), sociale styrker, 11 år | Samlet | 0,24 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), problemer i forhold til jævnaldrene, 11 år | Samlet | -0,50 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), hyperactivitet, 11 år | Samlet | -0,69 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), adfærdsproblemer, 11 år | Samlet | -0,06 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), emotionelle problemer, 11 år | Samlet | -0,01 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), emotionelle problemer, 7 år | Piger | -0,53 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), adfærdsproblemer, 7 år | Piger | -0,21 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), hyperactivitet, 7 år | Piger | -0,59 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), problemer i forhold til jævnaldrene, 7 år | Piger | -0,35 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), sociale styrker, 7 år | Piger | 0,54 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), emotionelle problemer, 7 år | Samlet | -0,34 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), hyperactivitet, 7 år | Samlet | -0,73 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), sociale styrker, 7 år | Samlet | 0,48 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), adfærdsproblemer, 7 år | Samlet | -0,26 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), problemer i forhold til jævnaldrene, 7 år | Samlet | -0,20 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), emotionelle problemer, 7 år | Drenge | 0,08 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), adfærdsproblemer, 7 år | Drenge | -0,47 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
307 | 13 | Dee og Sievertsen (2018) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), hyperactivitet, 7 år | Drenge | -1,09 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 22 årig, pct. point | Piger | -1,10 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 27 årig, pct. point | Piger | -0,40 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 15 årig, pct. point | Drenge | -1,90 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 16 årig, pct. point | Drenge | -2,50 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 17 årig, pct. point | Drenge | -3,70 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 18 årig, pct. point | Drenge | -3,80 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 19 årig, pct. point | Drenge | -4,50 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 20 årig, pct. point | Drenge | -3,60 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 21 årig, pct. point | Drenge | -3,90 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 22 årig, pct. point | Drenge | -4,30 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 23 årig, pct. point | Drenge | -3,50 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 24 årig, pct. point | Drenge | -3,00 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 25 årig, pct. point | Drenge | -1,80 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 26 årig, pct. point | Drenge | -0,60 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 27 årig, pct. point | Drenge | -1,90 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, matematik, 9. klasse | Piger | 0,51 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 26 årig, pct. point | Piger | -1,00 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 25 årig, pct. point | Piger | -1,30 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, matematik, 9. klasse | Drenge | 0,30 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Uddannelse | Antal års uddannelse som 27-årig | Piger | -0,05 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Uddannelse | Antal års uddannelse som 27-årig | Drenge | 0,17 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 24 årig, pct. point | Piger | -0,50 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 23 årig, pct. point | Piger | 0,00 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 21 årig, pct. point | Piger | -1,10 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 20 årig, pct. point | Piger | -1,10 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 19 årig, pct. point | Piger | -1,90 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 18 årig, pct. point | Piger | -1,60 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 17 årig, pct. point | Piger | -1,50 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 16 årig, pct. point | Piger | -1,00 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
306 | 13 | Landersøe et al. (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for kriminel handling senest som 15 årig, pct. point | Piger | -0,80 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
305 | 13 | Dhuey et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Uddannelse | Andel gennemført gymnasiet, pct. point | Samlet | 1,29 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
305 | 13 | Dhuey et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Uddannelse | Andel indskrevet på gymnasiet, pct. point | Samlet | 7,47 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
305 | 13 | Dhuey et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Mentalt helbred | Andel intellektuelt begavet, pct. point | Samlet | 2,60 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
305 | 13 | Dhuey et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Fysisk helbred | Andel fysiske vanskeligheder, pct. point | Samlet | -1,80 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
305 | 13 | Dhuey et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Mentalt helbred | Andel adfærdsvanskeligheder, pct. point | Samlet | -3,10 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
305 | 13 | Dhuey et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Mentalt helbred | Andel kognitive vanskeligheder, pct. point | Samlet | -1,50 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
305 | 13 | Dhuey et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Fysisk helbred | Andel nogen form for vanskeligheder, pct. point | Samlet | -4,90 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
305 | 13 | Dhuey et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Omgænger | Andel omgænger inden 3. klasse, pct. point | Samlet | -10,30 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
305 | 13 | Dhuey et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Florida Comprehensive Assessment Test (FCAT) testresultater, læsning, 3.-8. klasse | Samlet | 0,24 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
305 | 13 | Dhuey et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Florida Comprehensive Assessment Test (FCAT) testresultater, matematik, 3.-8. klasse | Samlet | 0,21 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
304 | 13 | Ponzo og Scoppa (2014) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | PIRLS testresultater, læsning, 4. klasse | Samlet | 2,67 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
304 | 13 | Ponzo og Scoppa (2014) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | TIMSS testresultater, matematik, 4. klasse | Samlet | 1,71 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
304 | 13 | Ponzo og Scoppa (2014) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | TIMSS testresultater, videnskab, 4. klasse | Samlet | 1,50 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
304 | 13 | Ponzo og Scoppa (2014) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | TIMSS testresultater, matematik, 8. klasse | Samlet | 1,25 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
304 | 13 | Ponzo og Scoppa (2014) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | TIMSS testresultater, videnskab, 8. klasse | Samlet | 1,22 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
303 | 13 | Muhlenweg (2010) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | PIRLS testresultater, 4. klasse | Samlet | 0,30 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
303 | 13 | Muhlenweg (2010) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Andel "ting stjålet fra barnet", 4. klasse, pct. point | Samlet | -5,00 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
303 | 13 | Muhlenweg (2010) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Andel mobbet, 4. klasse, pct. point | Samlet | -9,00 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
303 | 13 | Muhlenweg (2010) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Andel "slået af et andet barn", 4. klasse, pct. point | Samlet | -6,00 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
301 | 13 | Fredriksson og Öckert (2014) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel beskæftiget fuldtid, 41-45 årige, pct. point | Piger | 0,73 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
301 | 13 | Fredriksson og Öckert (2014) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel beskæftiget, 25-54 årige, pct. point | Piger | 0,68 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
301 | 13 | Fredriksson og Öckert (2014) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Arbejdsudbud | Løn, 41-45 årige, pct. | Samlet | -0,27 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
301 | 13 | Fredriksson og Öckert (2014) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel beskæftiget fuldtid, 41-45 årige, pct. point | Samlet | 0,27 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
301 | 13 | Fredriksson og Öckert (2014) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel beskæftiget, 25-54 årige, pct. point | Samlet | 0,33 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
301 | 13 | Fredriksson og Öckert (2014) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Uddannelse | Antal års uddannelse som 45-årig | Drenge | 0,13 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
301 | 13 | Fredriksson og Öckert (2014) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Uddannelse | Antal års uddannelse som 45-årig | Piger | 0,18 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
301 | 13 | Fredriksson og Öckert (2014) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Uddannelse | Antal års uddannelse som 45-årig | Samlet | 0,16 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
301 | 13 | Fredriksson og Öckert (2014) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Arbejdsudbud | Løn, 41-45 årige, pct. | Drenge | -0,81 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
301 | 13 | Fredriksson og Öckert (2014) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel beskæftiget fuldtid, 41-45 årige, pct. point | Drenge | -0,13 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
301 | 13 | Fredriksson og Öckert (2014) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel beskæftiget, 25-54 årige, pct. point | Drenge | -0,04 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
301 | 13 | Fredriksson og Öckert (2014) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Arbejdsudbud | Løn, 41-45 årige, pct. | Piger | 0,14 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
300 | 13 | Elder og Lubotsky (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, matematik, 8. klasse | Samlet | 1,34 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
300 | 13 | Elder og Lubotsky (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Mentalt helbred | Andel ADHD diagnose, pct. point | Samlet | -2,90 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
300 | 13 | Elder og Lubotsky (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Mentalt helbred | Andel læringsvanskeligheder, pct. point | Samlet | 0,10 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
300 | 13 | Elder og Lubotsky (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, matematik, 0. klasse | Samlet | 9,98 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
300 | 13 | Elder og Lubotsky (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, matematik, 1. klasse | Samlet | 10,34 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
300 | 13 | Elder og Lubotsky (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, matematik, 3. klasse | Samlet | 7,27 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
300 | 13 | Elder og Lubotsky (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, matematik, 5. klasse | Samlet | 6,63 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
300 | 13 | Elder og Lubotsky (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, læsning, 8. klasse | Samlet | 2,27 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
300 | 13 | Elder og Lubotsky (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Omgænger | Andel omgænger inden 3. klasse, pct. point | Samlet | -13,10 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
300 | 13 | Elder og Lubotsky (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, læsning, 0. klasse | Samlet | 8,17 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
300 | 13 | Elder og Lubotsky (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, læsning, 1. klasse | Samlet | 10,67 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
300 | 13 | Elder og Lubotsky (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, læsning, 3. klasse | Samlet | 7,41 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
300 | 13 | Elder og Lubotsky (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, læsning, 5. klasse | Samlet | 8,38 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
299 | 13 | Evans et al. (2010) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Mentalt helbred | Andel modtaget Ritalin eller anden medicin mod ADD/ADHD, pct. point | Samlet | -1,56 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
299 | 13 | Evans et al. (2010) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Mentalt helbred | Andel ADHD diagnose, pct. point | Samlet | -2,08 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
299 | 13 | Evans et al. (2010) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Mentalt helbred | Andel modtager af ADD/ADHD medicin, pct. point | Samlet | -0,79 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
297 | 13 | Dalsgaard et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Mentalt helbred | Andel ADHD diagnose, pct. points | Samlet | 0,05 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), matematik, 3. klasse | Samlet | 4,35 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), matematik, 0. klasse | Samlet | 4,01 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), matematik, 1. klasse | Samlet | 3,08 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), matematik, 2. klasse | Samlet | 1,93 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), matematik, 4. klasse | Samlet | 2,61 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), matematik, 5. klasse | Samlet | -0,84 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), matematik, 6. klasse | Samlet | 2,11 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), matematik, 7. klasse | Samlet | 0,68 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), matematik, 8. klasse | Samlet | -0,34 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), læsning, 0. klasse | Samlet | 1,97 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), læsning, 1. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), læsning, 2. klasse | Samlet | 0,19 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), læsning, 3. klasse | Samlet | 0,72 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), læsning, 4. klasse | Samlet | -0,42 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), læsning, 5. klasse | Samlet | 3,42 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), læsning, 6. klasse | Samlet | 4,21 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), læsning, 7. klasse | Samlet | 1,41 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT), læsning, 8. klasse | Samlet | -0,95 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
296 | 13 | Barua og Lang (2008) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Omgænger | Andel gået klasse om før 9. klasse, pct. point | Samlet | -19,50 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), problemer ift. jævnaldrende, 7 år | Samlet | -0,17 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 4. klasse | Samlet | 0,46 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse | Samlet | 0,20 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 8. klasse | Samlet | -0,21 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 3. klasse | Samlet | 0,56 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse | Samlet | 0,14 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), aggregeret problemmål, 7 år | Samlet | -0,71 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), emotionelle problemer, 7 år | Samlet | -0,41 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), adfærdsproblemer, 7 år | Samlet | -0,27 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), hyperaktivitet, 7 år | Samlet | -0,88 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), problemer ift. jævnaldrende, 11 år | Samlet | -0,48 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), hyperaktivitet, 11 år | Samlet | -0,49 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), adfærdsproblemer, 11 år | Samlet | 0,02 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), emotionelle problemer, 11 år | Samlet | -0,12 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), aggregeret problemmål, 11 år | Samlet | -0,41 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), sociale styrker, 11 år | Samlet | 0,27 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 2. klasse | Samlet | 0,56 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
295 | 13 | Sievertsen (2015) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | The Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ), sociale styrker, 7 år | Samlet | 0,55 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
294 | 13 | Landersøe et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel mødre beskæftiget, når barn går i 1. klasse, pct. point | Samlet | 4,70 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
294 | 13 | Landersøe et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel mødre beskæftiget, når barn går i 10. klasse, pct. point | Samlet | 2,00 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
294 | 13 | Landersøe et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel mødre beskæftiget, når barn går i 9. klasse, pct. point | Samlet | 1,70 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
294 | 13 | Landersøe et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel mødre beskæftiget, når barn går i 8. klasse, pct. point | Samlet | 1,70 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
294 | 13 | Landersøe et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel mødre beskæftiget, når barn går i 7. klasse, pct. point | Samlet | 1,30 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
294 | 13 | Landersøe et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel mødre beskæftiget, når barn går i 6. klasse, pct. point | Samlet | 3,10 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
294 | 13 | Landersøe et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel mødre beskæftiget, når barn går i 5. klasse, pct. point | Samlet | 4,00 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
294 | 13 | Landersøe et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel mødre beskæftiget, når barn går i 4. klasse, pct. point | Samlet | 4,50 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
294 | 13 | Landersøe et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel mødre beskæftiget, når barn går i 3. klasse, pct. point | Samlet | 4,10 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
294 | 13 | Landersøe et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel mødre beskæftiget, når barn går i 2. klasse, pct. point | Samlet | 5,70 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
294 | 13 | Landersøe et al. (2019) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Beskæftigelse | Andel mødre beskæftiget, når barn går i 0. klasse, pct. point | Samlet | 3,50 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Reaktion på ændringer og ekstern stimulans ved 11-års-alderen | Samlet | -0,81 | Nej | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | IQ testresultater ved 11-års-alderen | Samlet | 0,21 | Nej | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Biologiske funktioners regularitet ved 8-års-alderen | Samlet | -0,21 | Nej | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Andel irritabilitet ved 8-års-alderen, pct. point | Samlet | -3,00 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Reaktionsintensitet ved 8-års alderen | Samlet | Nej | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej | |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Tilpasningsevne ved 8-års-alderen | Samlet | 0,21 | Nej | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Beroligelse ved 8-års-alderen | Samlet | 0,53 | Nej | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Tilbagetrukkenhed ved 8-års-alderen | Samlet | -0,15 | Nej | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Opmærksomhedsevne ved 8-års-alderen | Samlet | 1,06 | Nej | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Andel hyperaktiv ved 8-års-alderen, pct. point | Samlet | -41,00 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Emotionalitet ved 8-års-alderen | Samlet | 0,07 | Nej | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Reaktion på ændringer og ekstern stimulans ved 8-års-alderen | Samlet | -0,48 | Nej | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | IQ testresultater ved 8-års-alderen | Samlet | 0,00 | Nej | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Andel hyperaktiv ved 11-års-alderen, pct. point | Samlet | -20,00 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Tilbagetrukkenhed ved 11-års-alderen | Samlet | 0,06 | Nej | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Tilpasningsevne ved 11-års-alderen | Samlet | 1,10 | Ja | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Emotionalitet ved 11-års-alderen | Samlet | 0,15 | Nej | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Opmærksomhedsevne ved 11-års-alderen | Samlet | 1,19 | Ja | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Reaktionsintensitet ved 11-års-alderen | Samlet | -0,77 | Nej | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Andel irritabilitet ved 11-års-alderen, pct. point | Samlet | -36,00 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
293 | 13 | Mühlenweg et al. (2012) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Biologiske funktioners regularitet ved 11-års-alderen | Samlet | 0,04 | Nej | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
292 | 13 | Puhani og Weber (2005) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Uddannelse | Andel opdaget på gymnasial uddannelse, pct. point | Samlet | 12,00 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
292 | 13 | Puhani og Weber (2005) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | PIRLS testresultater, læsning, 4. klasse | Samlet | 25,83 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
292 | 13 | Puhani og Weber (2005) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | PIRLS testresultater, læsning, 4. klasse | Drenge | 59,83 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
292 | 13 | Puhani og Weber (2005) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | PIRLS testresultater, læsning, 4. klasse | Piger | 7,25 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
291 | 13 | Lubotsky og Kaestner (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, læsning, 0. klasse | Samlet | 5,16 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
291 | 13 | Lubotsky og Kaestner (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Villighed til at lære, 0.klasse | Samlet | 0,49 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
291 | 13 | Lubotsky og Kaestner (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Interpersonelle færdigheder, 0. klasse | Samlet | 0,20 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
291 | 13 | Lubotsky og Kaestner (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Selvkontrol, 0. klasse | Samlet | 0,13 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
291 | 13 | Lubotsky og Kaestner (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Internaliseret problemadfærd, 0. klasse | Samlet | -0,13 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
291 | 13 | Lubotsky og Kaestner (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Eksternaliseret problemadfærd, 0. klasse | Samlet | -0,13 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
291 | 13 | Lubotsky og Kaestner (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT) testresultater, matematik, 0. klasse | Samlet | 2,69 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
291 | 13 | Lubotsky og Kaestner (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT) testresultater, læsegenkendelighed, 0. klasse | Samlet | 2,47 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
291 | 13 | Lubotsky og Kaestner (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Peabody Individual Achievement Test (PIAT) testresultater, læseforståelse, 0. klasse | Samlet | 2,44 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
291 | 13 | Lubotsky og Kaestner (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Behavioral Problems Index (BPI), eksternaliserende adfærd, 0. klasse | Samlet | -0,27 | Nej | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
291 | 13 | Lubotsky og Kaestner (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Trivsel | Behavioral Problems Index (BPI), internaliserende adfærd, 0. klasse | Samlet | 0,23 | Nej | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
291 | 13 | Lubotsky og Kaestner (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, matematik, 0. klasse | Samlet | 7,58 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
290 | 13 | Smith (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Foundation Skill Assessment (FSA) testresultater, matematik, 4. klasse | Samlet | 0,39 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
290 | 13 | Smith (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Foundation Skill Assessment (FSA) testresultater, matematik, 7. klasse | Samlet | 0,24 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
290 | 13 | Smith (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Foundation Skill Assessment (FSA) testresultater, læsning, 7. klasse | Samlet | 0,27 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
290 | 13 | Smith (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Foundation Skill Assessment (FSA) testresultater, skrivning, 7. klasse | Samlet | 0,26 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
290 | 13 | Smith (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Foundation Skill Assessment (FSA) testresultater, matematik, 10. klasse | Samlet | 0,10 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
290 | 13 | Smith (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Foundation Skill Assessment (FSA) testresultater, læsning, 10. klasse | Samlet | 0,15 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
290 | 13 | Smith (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Foundation Skill Assessment (FSA) testresultater, skrivning, 10. klasse | Samlet | 0,24 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
290 | 13 | Smith (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Foundation Skill Assessment (FSA) testresultater, skrivning, 4. klasse | Samlet | 0,26 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
290 | 13 | Smith (2009) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Foundation Skill Assessment (FSA) testresultater, læsning, 4. klasse | Samlet | 0,36 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
289 | 13 | Lincove et al. (2006) | Udsættelse af skolestart | 0. klasse | Uddannelse | Andel uden uddannelse som 20-årig, pct. point | Samlet | 0,01 | Nej | Matching | Ikke standardiseret | Nej |
289 | 13 | Lincove et al. (2006) | Udsættelse af skolestart | 0. klasse | Arbejdsudbud | Løn som 25 årig (dollars) | Samlet | -175,00 | Nej | Matching | Ikke standardiseret | Nej |
289 | 13 | Lincove et al. (2006) | Udsættelse af skolestart | 0. klasse | Testresultater | Testresultater, 8. klasse | Samlet | 0,23 | Ja | Matching | Standardiseret | Nej |
288 | 13 | Datar (2006) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, matematik, 0. klasse | Samlet | 5,87 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
288 | 13 | Datar (2006) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, læsning, 0. klasse | Samlet | 5,07 | Ja | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Nej |
287 | 13 | Depew og Eren (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Louisiana Educational Assessment Program (LEAP) testresultater, matematik, 8 klasse | Drenge | 7,15 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
287 | 13 | Depew og Eren (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Louisiana Educational Assessment Program (LEAP) testresultater, sprog, 8. klasse | Drenge | 5,53 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
287 | 13 | Depew og Eren (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for forbrydelse som 17 årig, pct. point | Piger | -1,50 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
287 | 13 | Depew og Eren (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for forbrydelse som 17 årig, pct. point | Drenge | 0,00 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
287 | 13 | Depew og Eren (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Louisiana Educational Assessment Program (LEAP) testresultater, matematik, 8 klasse | Piger | 13,37 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
287 | 13 | Depew og Eren (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | Louisiana Educational Assessment Program (LEAP) testresultater, sprog, 8. klasse | Piger | 15,15 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
286 | 13 | Cook og Kang (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | End-of-Grade (EOG) testresultater, læsning, 8. klasse | Samlet | 4,62 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
286 | 13 | Cook og Kang (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | End-of-Grade (EOG) testresultater, læsning, 7. klasse | Samlet | 5,58 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
286 | 13 | Cook og Kang (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | End-of-Grade (EOG) testresultater, læsning, 6. klasse | Samlet | 5,70 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
286 | 13 | Cook og Kang (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | End-of-Grade (EOG) testresultater, matematik, 8. klasse | Samlet | 4,01 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
286 | 13 | Cook og Kang (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Uddannelse | Andel gået klasse om som 11-15 årig, pct. point | Samlet | 6,42 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
286 | 13 | Cook og Kang (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Kriminalitet | Andel dømt for forbrydelse som 17-19 årig, pct. point | Samlet | 0,80 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
286 | 13 | Cook og Kang (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | End-of-Grade (EOG) testresultater, matematik, 7. klasse | Samlet | 4,79 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
286 | 13 | Cook og Kang (2016) | Et år ældre ved skolestart | 0. klasse | Testresultater | End-of-Grade (EOG) testresultater, matematik, 6. klasse | Samlet | 5,11 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |