Effekter for investeringen: Kommunale ordblindeindsatser
Nedenfor findes en oversigt over samtlige indtastede effektstørrelser. Klik på "Søg blandt effekter" for at afgrænse din søgning.
Studie ID | Term ID | Kilde | Investeringsdetalje | Målgruppe | Overordnet effektmål | Effektmål detaljeret | Køn | Effekt | Signifikant | Studiedesign | Enhed | Dansk |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
360 | 14 | SBU, Statens beredning för medicinsk utvärdering (2014) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 0. til 9. klasse | Testresultater | Testresultater, korrekt læsning af ord, 0. til 9. klasse | Samlet | 0,45 | Ja | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
360 | 14 | SBU, Statens beredning för medicinsk utvärdering (2014) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 0. til 9. klasse | Testresultater | Testresultater, stavning, 0. til 9. klasse | Samlet | 0,58 | Ja | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
360 | 14 | SBU, Statens beredning för medicinsk utvärdering (2014) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 0. til 9. klasse | Testresultater | Testresultater, læseforståelse, 0. til 9. klasse | Samlet | 0,55 | Ja | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
360 | 14 | SBU, Statens beredning för medicinsk utvärdering (2014) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 0. til 9. klasse | Testresultater | Testresultater, læsehastighed, 0. til 9. klasse | Samlet | 0,33 | Ja | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
359 | 14 | Galuschka et al. (2014) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 0. til 9. klasse | Testresultater | Testresultater, stavning, 0. til 9. klasse | Samlet | 0,34 | Ja | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
359 | 14 | Galuschka et al. (2014) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 0. til 9. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 0. til 9. klasse | Samlet | 0,32 | Ja | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
358 | 14 | Galuschka et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på stavning | 5. til 9. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning/stavning, 5. til 9. klasse | Samlet | 0,75 | Ja | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
358 | 14 | Galuschka et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på stavning | 1. til 2. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning/stavning, 1. til 2. klasse | Samlet | 0,75 | Ja | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
358 | 14 | Galuschka et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på stavning | 2. til 4. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning/stavning, 2. til 4. klasse | Samlet | 0,44 | Ja | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
348 | 14 | Nielsen (2021) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 4. til 8. klasse | Trivsel | Klasseledelse, 4. til 8. klasse | Samlet | 0,20 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
348 | 14 | Nielsen (2021) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 4. til 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, sprogforståelse, 4. til 8. klasse | Samlet | 0,23 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
348 | 14 | Nielsen (2021) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 4. til 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, tekstforståelse, 4. til 8. klasse | Samlet | 0,22 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
348 | 14 | Nielsen (2021) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 4. til 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, afkodning, 4. til 8. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
348 | 14 | Nielsen (2021) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 4. til 8. klasse | Trivsel | Samvittighedsfuld, 4. til 8. klasse | Samlet | 0,17 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
348 | 14 | Nielsen (2021) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 4. til 8. klasse | Trivsel | Imødekommenhed, 4. til 8. klasse | Samlet | 0,06 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
348 | 14 | Nielsen (2021) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 4. til 8. klasse | Trivsel | Følelsesmæssig stabilitet, 4. til 8. klasse | Samlet | 0,15 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
348 | 14 | Nielsen (2021) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 4. til 8. klasse | Trivsel | Tilknyttet til skolen, 4. til 8. klasse | Samlet | 0,15 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
348 | 14 | Nielsen (2021) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 4. til 8. klasse | Trivsel | Self-efficacy, 4. til 8. klasse | Samlet | 0,16 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
348 | 14 | Nielsen (2021) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 4. til 8. klasse | Trivsel | Undervisningsmiljø, 4. til 8. klasse | Samlet | 0,09 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Fravær | Andel sygefravær, 8. og 9. klasse, pct. point | Samlet | -0,37 | Nej | Matching | Ikke standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Fravær | Andel ulovligt fravær, 7. og 8. klasse, pct. point | Samlet | 0,06 | Nej | Matching | Ikke standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Fravær | Andel ulovligt fravær, 8. og 9. klasse, pct. point | Samlet | 0,02 | Nej | Matching | Ikke standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Trivsel | Social trivsel, 7. og 8. klasse | Samlet | 0,04 | Nej | Matching | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Trivsel | Faglig trivsel, 7. og 8. klasse | Samlet | 0,11 | Nej | Matching | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Trivsel | Støtte og inspiration, 7. og 8. klasse | Samlet | 0,02 | Nej | Matching | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Trivsel | Ro og orden, 7. og 8. klasse | Samlet | -0,05 | Nej | Matching | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Trivsel | Social trivsel, 8. og 9. klasse | Samlet | 0,18 | Nej | Matching | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Trivsel | Faglig trivsel, 8. og 9. klasse | Samlet | 0,05 | Nej | Matching | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Trivsel | Støtte og inspiration, 8. og 9. klasse | Samlet | -0,06 | Nej | Matching | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Trivsel | Ro og orden, 8. og 9. klasse | Samlet | -0,05 | Nej | Matching | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. og 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, sprogforståelse, 8. klasse | Samlet | 0,15 | Nej | Matching | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, afkodning, 8. klasse | Samlet | 0,03 | Nej | Matching | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, tekstforståelse, 8. klasse | Samlet | 0,03 | Nej | Matching | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, skriftlig dansk, 9. klasse | Samlet | -0,02 | Nej | Matching | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, retskrivning dansk, 9. klasse | Samlet | -0,06 | Nej | Matching | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, mundtlig dansk, 9. klasse | Samlet | -0,08 | Nej | Matching | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, læsning dansk, 9. klasse | Samlet | -0,08 | Nej | Matching | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, færdighedsregning matematik, 9. klasse | Samlet | -0,05 | Nej | Matching | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, problemregning matematik, 9. klasse | Samlet | -0,02 | Nej | Matching | Standardiseret | Ja |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Fravær | Andel sygefravær, 7. og 8. klasse, pct. point | Samlet | 0,05 | Nej | Matching | Ikke standardiseret | Ja |