Effektevaluering af tre intensive læringsforløb
Rosholm M, Nielsen SA, Hvidman C, Gumede K, Munkedal S (2020)
Rosholm M, Nielsen SA, Hvidman C, Gumede K, Munkedal S (2020)
Plan T er et intensivt læringsforløb, der er målrettet elever med ordblindhed og elever, der er markant forsinkede i deres læseudvikling. Evalueringen tyder på, at Plan T har cirka samme effekt for denne gruppe af elever, som den støtte, de ville have modtaget, hvis de ikke deltog på Plan T. Deltagerne på Plan T klarer sig i gennemsnit hverken bedre eller dårligere end sammenlignelige elever med ordblindhed fra hele landet. Evalueringen af Plan T er dog behæftet med en betydelig statistisk usikkerhed, da der indgår relativt få elever.
Investeringsdetalje | Målgruppe | Køn | Effektmål overordnet | Effektmål detaljeret | Effekt | Signifikant | Enhed |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. og 8. klasse | Samlet | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, sprogforståelse, 8. klasse | 0,15 | Nej | Standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, afkodning, 8. klasse | 0,03 | Nej | Standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, tekstforståelse, 8. klasse | 0,03 | Nej | Standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, skriftlig dansk, 9. klasse | -0,02 | Nej | Standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, retskrivning dansk, 9. klasse | -0,06 | Nej | Standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, mundtlig dansk, 9. klasse | -0,08 | Nej | Standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, læsning dansk, 9. klasse | -0,08 | Nej | Standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, færdighedsregning matematik, 9. klasse | -0,05 | Nej | Standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, problemregning matematik, 9. klasse | -0,02 | Nej | Standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Fravær | Andel sygefravær, 7. og 8. klasse, pct. point | 0,05 | Nej | Ikke standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Fravær | Andel sygefravær, 8. og 9. klasse, pct. point | -0,37 | Nej | Ikke standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Fravær | Andel ulovligt fravær, 7. og 8. klasse, pct. point | 0,06 | Nej | Ikke standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Fravær | Andel ulovligt fravær, 8. og 9. klasse, pct. point | 0,02 | Nej | Ikke standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Trivsel | Social trivsel, 7. og 8. klasse | 0,04 | Nej | Standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Trivsel | Faglig trivsel, 7. og 8. klasse | 0,11 | Nej | Standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Trivsel | Støtte og inspiration, 7. og 8. klasse | 0,02 | Nej | Standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Trivsel | Ro og orden, 7. og 8. klasse | -0,05 | Nej | Standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Trivsel | Social trivsel, 8. og 9. klasse | 0,18 | Nej | Standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Trivsel | Faglig trivsel, 8. og 9. klasse | 0,05 | Nej | Standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Trivsel | Støtte og inspiration, 8. og 9. klasse | -0,06 | Nej | Standardiseret |
Intensivt læringsforløb med fokus på læsning og stavning | 7. til 8. klasse | Samlet | Trivsel | Ro og orden, 8. og 9. klasse | -0,05 | Nej | Standardiseret |