Effekter for investeringen: Folkeskolelærernes undervisningskompetencer
Nedenfor findes en oversigt over samtlige indtastede effektstørrelser. Klik på "Søg blandt effekter" for at afgrænse din søgning.
Studie ID | Term ID | Kilde | Investeringsdetalje | Målgruppe | Overordnet effektmål | Effektmål detaljeret | Køn | Effekt | Signifikant | Studiedesign | Enhed | Dansk |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
364 | 16 | Bjørnholt et al. (2017) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test testresultater, læsning eller matematik, 6. klasse | Samlet | 0,02 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
364 | 16 | Bjørnholt et al. (2017) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, dansk eller matematik, 9. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
356 | 16 | Filges et al. (2019) | Kompetenceudvikling af undervisere | 0. til 10. klasse | Trivsel | Forstyrrende adfærd, 0. til 10. klasse | Samlet | 0,05 | Nej | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
356 | 16 | Filges et al. (2019) | Kompetenceudvikling af undervisere | 0. til 10. klasse | Trivsel | Problemadfærd, 0. til 10. klasse | Samlet | 0,27 | Nej | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
356 | 16 | Filges et al. (2019) | Kompetenceudvikling af undervisere | 0. til 10. klasse | Trivsel | Uopmærksomhed, 0. til 10. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
356 | 16 | Filges et al. (2019) | Kompetenceudvikling af undervisere | 0. til 10. klasse | Trivsel | Koncentrationsproblemer, 0. til 10. klasse | Samlet | 0,05 | Nej | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
356 | 16 | Filges et al. (2019) | Kompetenceudvikling af undervisere | 0. til 10. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 0. til 10. klasse | Samlet | 0,04 | Nej | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
356 | 16 | Filges et al. (2019) | Kompetenceudvikling af undervisere | 0. til 10. klasse | Trivsel | Sociale kompetencer, 0. til 10. klasse | Samlet | 0,13 | Ja | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
356 | 16 | Filges et al. (2019) | Kompetenceudvikling af undervisere | 0. til 10. klasse | Trivsel | Socio-emotionelle færdigheder, 0. til 10. klasse | Samlet | 0,22 | Ja | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
350 | 16 | Jensen et al. (2020) | Andelen af lærere uden undervisningskompetence i faget er 20 pct. eller derover i udskolingen | 9. klasse | Afgangskarakterer | Andel undgår lave faglige resultater i dansk eller matematik i 9. klasse, pct. point | Samlet | 2,00 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Ja |
350 | 16 | Jensen et al. (2020) | Meritlærer versus ordinær læreruddannelse eller andet | 9. klasse | Afgangskarakterer | Andel får høje faglige resultater i dansk eller matematik i 9. klasse, pct. point | Samlet | -4,00 | Ja | Regression | Ikke standardiseret | Ja |
337 | 16 | Mikkelsen (2013) | Ordinær læreruddannelse versus meritlærer eller lærer med anden uddannelse | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, dansk og matematik, 9. klasse | Samlet | -0,09 | Ja | Regression | Ikke standardiseret | Ja |
337 | 16 | Mikkelsen (2013) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, dansk og matematik, 9. klasse | Samlet | 0,02 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Ja |
337 | 16 | Mikkelsen (2013) | Lærer med lang videregående uddannelse | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, dansk og matematik, 9. klasse | Samlet | -0,02 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Ja |
337 | 16 | Mikkelsen (2013) | Lærer med diplomuddannelse | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, dansk og matematik, 9. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Ja |
322 | 16 | Cowan og Goldhaber (2016) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 7. til 8. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 7. til 8. klasse | Samlet | 0,02 | Ja | Regression | Standardiseret | Nej |
322 | 16 | Cowan og Goldhaber (2016) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 4. til 6. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 4. til 6. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
322 | 16 | Cowan og Goldhaber (2016) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 4. til 6. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 4. til 6. klasse | Samlet | 0,03 | Ja | Regression | Standardiseret | Nej |
322 | 16 | Cowan og Goldhaber (2016) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 7. til 8. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 7. til 8. klasse | Samlet | 0,05 | Ja | Regression | Standardiseret | Nej |
322 | 16 | Cowan og Goldhaber (2016) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 7. til 8. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 7. til 8. klasse | Samlet | 0,02 | Ja | Regression | Standardiseret | Nej |
322 | 16 | Cowan og Goldhaber (2016) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 7. til 8. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 7. til 8. klasse | Samlet | 0,06 | Ja | Regression | Standardiseret | Nej |
322 | 16 | Cowan og Goldhaber (2016) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 4. til 6. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 4. til 6. klasse | Samlet | 0,02 | Ja | Regression | Standardiseret | Nej |
321 | 16 | Clotfelter et al. (2007) | Lærer har en masteruddannelse | 3. til 5. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 3. til 5. klasse | Samlet | 0,00 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
321 | 16 | Clotfelter et al. (2007) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 3. til 5. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 3. til 5. klasse | Samlet | 0,02 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
321 | 16 | Clotfelter et al. (2007) | Lærer har en masteruddannelse | 3. til 5. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 3. til 5. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
321 | 16 | Clotfelter et al. (2007) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 3. til 5. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 3. til 5. klasse | Samlet | 0,03 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
320 | 16 | Chingos og Peterson (2011) | Lærer har en masteruddannelse | 6. til 8. klasse | Testresultater | Florida Comprehensive Assessment Test (FCAT) testresultater, læsning, 6. til 8. klasse | Samlet | -0,01 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
320 | 16 | Chingos og Peterson (2011) | Lærer har en masteruddannelse | 6. til 8. klasse | Testresultater | Florida Comprehensive Assessment Test (FCAT) testresultater, matematik, 6. til 8. klasse | Samlet | -0,01 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
320 | 16 | Chingos og Peterson (2011) | Lærer har en masteruddannelse | 4. til 5. klasse | Testresultater | Florida Comprehensive Assessment Test (FCAT) testresultater, læsning, 4. til 5. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
320 | 16 | Chingos og Peterson (2011) | Lærer har en masteruddannelse | 4. til 5. klasse | Testresultater | Florida Comprehensive Assessment Test (FCAT) testresultater, matematik, 4. til 5. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
320 | 16 | Chingos og Peterson (2011) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 6. til 8. klasse | Testresultater | Florida Comprehensive Assessment Test (FCAT) testresultater, læsning, 6. til 8. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
320 | 16 | Chingos og Peterson (2011) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 6. til 8. klasse | Testresultater | Florida Comprehensive Assessment Test (FCAT) testresultater, matematik, 6. til 8. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
320 | 16 | Chingos og Peterson (2011) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 4. til 5. klasse | Testresultater | Florida Comprehensive Assessment Test (FCAT) testresultater, læsning, 4. til 5. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
320 | 16 | Chingos og Peterson (2011) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 4. til 5. klasse | Testresultater | Florida Comprehensive Assessment Test (FCAT) testresultater, matematik, 4. til 5. klasse | Samlet | 0,02 | Ja | Regression | Standardiseret | Nej |
319 | 16 | Darling-Hammond et al. (2005) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 4. til 5. klasse | Testresultater | Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, matematik, 4. til 5. klasse | Samlet | 0,53 | Ja | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
319 | 16 | Darling-Hammond et al. (2005) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 4. til 5. klasse | Testresultater | Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, læsning, 4. til 5. klasse | Samlet | 0,58 | Ja | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
319 | 16 | Darling-Hammond et al. (2005) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 4. til 5. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Test (SAT) testresultater, matematik, 4. til 5. klasse | Samlet | 0,41 | Ja | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
319 | 16 | Darling-Hammond et al. (2005) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 4. til 5. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Test (SAT) testresultater, læsning, 4. til 5. klasse | Samlet | 0,52 | Ja | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
319 | 16 | Darling-Hammond et al. (2005) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 4. til 5. klasse | Testresultater | Aprenda testresultater, matematik, 4. til 5. klasse | Samlet | 1,41 | Ja | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
319 | 16 | Darling-Hammond et al. (2005) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 4. til 5. klasse | Testresultater | Aprenda testresultater, læsning, 4. til 5. klasse | Samlet | 0,07 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
318 | 16 | Goldhaber og Anthony (2007) | Lærer har en masteruddannelse | 3. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 3. klasse | Samlet | 0,09 | Ja | Regression | Standardiseret | Nej |
318 | 16 | Goldhaber og Anthony (2007) | Lærer har en masteruddannelse | 3. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 3. klasse | Samlet | 0,03 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
318 | 16 | Goldhaber og Anthony (2007) | Lærer har en masteruddannelse | 4. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 4. klasse | Samlet | -0,03 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
318 | 16 | Goldhaber og Anthony (2007) | Lærer har en masteruddannelse | 4. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 4. klasse | Samlet | 0,08 | Ja | Regression | Standardiseret | Nej |
318 | 16 | Goldhaber og Anthony (2007) | Lærer har en masteruddannelse | 5. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 5. klasse | Samlet | -0,05 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
318 | 16 | Goldhaber og Anthony (2007) | Lærer har en masteruddannelse | 5. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 5. klasse | Samlet | -0,01 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
318 | 16 | Goldhaber og Anthony (2007) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 3. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 3. klasse | Samlet | 0,38 | Ja | Regression | Standardiseret | Nej |
318 | 16 | Goldhaber og Anthony (2007) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 3. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 3. klasse | Samlet | 0,50 | Ja | Regression | Standardiseret | Nej |
318 | 16 | Goldhaber og Anthony (2007) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 4. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 4. klasse | Samlet | 0,16 | Ja | Regression | Standardiseret | Nej |
318 | 16 | Goldhaber og Anthony (2007) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 4. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 4. klasse | Samlet | 0,28 | Ja | Regression | Standardiseret | Nej |
318 | 16 | Goldhaber og Anthony (2007) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 5. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 5. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
318 | 16 | Goldhaber og Anthony (2007) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 5. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 5. klasse | Samlet | 0,18 | Ja | Regression | Standardiseret | Nej |
317 | 16 | Kane et al. (2008) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse |
4. til 8. klasse | Testresultater | National Assessment of Educational Progress (NAEP) testresultater, læsning, 4. til 8. klasse | Samlet | -0,01 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
317 | 16 | Kane et al. (2008) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse |
4. til 8. klasse | Testresultater | National Assessment of Educational Progress (NAEP) testresultater, matematik, 4. til 8. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
317 | 16 | Kane et al. (2008) | Ordinær læreruddannelse versus meritlærer | 4. til 8. klasse | Testresultater | National Assessment of Educational Progress (NAEP) testresultater, læsning, 4. til 8. klasse | Samlet | 0,01 | Ja | Regression | Standardiseret | Nej |
317 | 16 | Kane et al. (2008) | Ordinær læreruddannelse versus meritlærer | 4. til 8. klasse | Testresultater | National Assessment of Educational Progress (NAEP) testresultater, matematik, 4. til 8. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
316 | 16 | Rockoff et al. (2011) | Lærer har en masteruddannelse | 4. til 8. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 4. til 8. klasse | Samlet | -0,03 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
316 | 16 | Rockoff et al. (2011) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 4. til 8. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 4. til 8. klasse | Samlet | 0,04 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
316 | 16 | Rockoff et al. (2011) | Ordinær læreruddannelse versus meritlærer | 4. til 8. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 4. til 8. klasse | Samlet | 0,04 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
315 | 16 | Jepsen og Rivkin (2009) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 2. til 4. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Test (SAT) testresultater, matematik, 2. til 4. klasse | Samlet | 0,00 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
315 | 16 | Jepsen og Rivkin (2009) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 2. til 4. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Test (SAT) testresultater, læsning, 2. til 4. klasse | Samlet | 0,00 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
313 | 16 | Glazerman et al. (2006) | Meritlærer versus anden lærer | 1. til 5. klasse | Omgænger | Andel omgænger, 1. til 5. klasse, pct. point | Samlet | 0,94 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Ikke standardiseret | Nej |
313 | 16 | Glazerman et al. (2006) | Meritlærer versus anden lærer | 1. til 5. klasse | Testresultater | Iowa Test of Basic Skills (ITBS) testresultater, matematik, 1. til 5. klasse | Samlet | 0,15 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
313 | 16 | Glazerman et al. (2006) | Meritlærer versus anden lærer | 1. til 5. klasse | Testresultater | Iowa Test of Basic Skills (ITBS) testresultater, læsning, 1. til 5. klasse | Samlet | 0,03 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
313 | 16 | Glazerman et al. (2006) | Meritlærer versus anden lærer | 1. til 5. klasse | Fravær | Antal dages fravær | Samlet | 0,52 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Ikke standardiseret | Nej |
313 | 16 | Glazerman et al. (2006) | Meritlærer versus anden lærer | 1. til 5. klasse | Fravær | Andel fraværende mere end 10 pct. af et skoleår, pct. point | Samlet | 0,52 | Nej | Lodtrækningsforsøg | Ikke standardiseret | Nej |
312 | 16 | Rivkin et al. (2005) | Andel af lærere med en masteruddannelse | 4. klasse | Testresultater | Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, læsning, 4. til 7. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
312 | 16 | Rivkin et al. (2005) | Andel af lærere med en masteruddannelse | 4. klasse | Testresultater | Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, matematik, 4. til 7. klasse | Samlet | -0,02 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, engelsk, 9. klasse | Samlet | -0,05 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, fransk, 9. klasse | Samlet | -0,12 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, tysk, 9. klasse | Samlet | -0,03 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, kristendom, 9. klasse | Samlet | -0,01 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, samfundsfag, 9. klasse | Samlet | -0,22 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, historie, 9. klasse | Samlet | 0,10 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, matematik, 9. klasse | Samlet | 0,04 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, fysik/kemi, 9. klasse | Samlet | 0,14 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, biologi, 9. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, geografi, 9. klasse | Samlet | 0,03 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, idræt, 9. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus lærer uden videre uddannelse end gymnasiet | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, dansk, 9. klasse | Samlet | 0,02 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus lærer uden videre uddannelse end gymnasiet | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, engelsk, 9. klasse | Samlet | 0,03 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus lærer uden videre uddannelse end gymnasiet | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, fransk, 9. klasse | Samlet | -0,02 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus lærer uden videre uddannelse end gymnasiet | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, tysk, 9. klasse | Samlet | -0,01 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus lærer uden videre uddannelse end gymnasiet | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, kristendom, 9. klasse | Samlet | -0,02 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus lærer uden videre uddannelse end gymnasiet | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, samfundsfag, 9. klasse | Samlet | 0,13 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus lærer uden videre uddannelse end gymnasiet | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, historie, 9. klasse | Samlet | -0,04 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus lærer uden videre uddannelse end gymnasiet | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, matematik, 9. klasse | Samlet | 0,10 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus lærer uden videre uddannelse end gymnasiet | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, fysik/kemi, 9. klasse | Samlet | 0,19 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus lærer uden videre uddannelse end gymnasiet | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, biologi, 9. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus lærer uden videre uddannelse end gymnasiet | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, geografi, 9. klasse | Samlet | 0,05 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus lærer uden videre uddannelse end gymnasiet | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, idræt, 9. klasse | Samlet | 0,10 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, dansk, 8. klasse | Samlet | -0,04 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse | Samlet | -0,02 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, dansk, 6. klasse | Samlet | 0,03 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 4. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, dansk, 4. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, biologi, 8. klasse | Samlet | 0,04 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, geografi, 9. klasse | Samlet | 0,03 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, biologi, 9. klasse | Samlet | 0,03 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, fysik/kemi, 9. klasse | Samlet | 0,06 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, matematik, 9. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, historie, 9. klasse | Samlet | 0,11 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, samfundsfag, 9. klasse | Samlet | 0,20 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, kristendom, 9. klasse | Samlet | -0,02 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, tysk, 9. klasse | Samlet | -0,01 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, fransk, 9. klasse | Samlet | 0,04 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, engelsk, 9. klasse | Samlet | -0,04 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) |
9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, dansk, 9. klasse | Samlet | 0,05 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, idræt, 9. klasse | Samlet | 0,04 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, geografi, 8. klasse | Samlet | 0,04 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Lærer med undervisningskompetence i faget (formelle eller vurderede) | 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, fysik/kemi, 8. klasse | Samlet | 0,02 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus meritlærer |
9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, dansk, 9. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus meritlærer | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, engelsk, 9. klasse | Samlet | -0,05 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus meritlærer | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, fransk, 9. klasse | Samlet | 0,06 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus meritlærer | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, tysk, 9. klasse | Samlet | 0,03 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus meritlærer | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, kristendom, 9. klasse | Samlet | -0,03 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus meritlærer | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, samfundsfag, 9. klasse | Samlet | -0,07 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus meritlærer | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, historie, 9. klasse | Samlet | -0,01 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus meritlærer | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, matematik, 9. klasse | Samlet | 0,05 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus meritlærer | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, fysik/kemi, 9. klasse | Samlet | -0,01 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus meritlærer | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, biologi, 9. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus meritlærer | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, geografi, 9. klasse | Samlet | -0,04 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus meritlærer | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, idræt, 9. klasse | Samlet | -0,02 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |
311 | 16 | Kristensen og Skov (2019) | Ordinær læreruddannelse versus anden uddannelse |
9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, dansk, 9. klasse | Samlet | 0,04 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Ja |