Abstract

This Campbell systematic review (SR) examines the effects of continuing professional development (CPD) approaches for education and welfare practitionerson: educational and social outcomes for children and youngpeople; and outcomes for practitioners. The review summarises evidence from 51 moderate‐quality studies, including 48 randomised controlled trials (RCTs) and three quasiexperiments. CPD aims to improve outcomes for the children and young people with whom educational and welfare professionals work. There is no clear evidence that CPD in education improves student academic outcomes.

Studiedesign
Meta-analyse
Dansk studie
Nej
Nordiske studier
Nej
Fuld reference
Filges T, Torgerson C, Gascoine L, Dietrichson J, Nielsen C, Viinholt BA (2019) Effectiveness of continuing professional development training of welfare professionals on outcomes for children and young people: A systematic review. Campbell Systematic Reviews. 2019;15:e1060.
Investeringsdetalje Målgruppe Køn Effektmål overordnet Effektmål detaljeret Effekt Signifikant Enhed
Kompetenceudvikling af undervisere 0. til 10. klasse Samlet Testresultater Testresultater, læsning, 0. til 10. klasse 0,04 Nej Standardiseret
Kompetenceudvikling af undervisere 0. til 10. klasse Samlet Trivsel Sociale kompetencer, 0. til 10. klasse 0,13 Ja Standardiseret
Kompetenceudvikling af undervisere 0. til 10. klasse Samlet Trivsel Socio-emotionelle færdigheder, 0. til 10. klasse 0,22 Ja Standardiseret
Kompetenceudvikling af undervisere 0. til 10. klasse Samlet Trivsel Uopmærksomhed, 0. til 10. klasse 0,01 Nej Standardiseret
Kompetenceudvikling af undervisere 0. til 10. klasse Samlet Trivsel Koncentrationsproblemer, 0. til 10. klasse 0,05 Nej Standardiseret
Kompetenceudvikling af undervisere 0. til 10. klasse Samlet Trivsel Forstyrrende adfærd, 0. til 10. klasse 0,05 Nej Standardiseret
Kompetenceudvikling af undervisere 0. til 10. klasse Samlet Trivsel Problemadfærd, 0. til 10. klasse 0,27 Nej Standardiseret