Effekter for investeringen: Lavere klassekvotient i folkeskolen
Nedenfor findes en oversigt over samtlige indtastede effektstørrelser. Klik på "Søg blandt effekter" for at afgrænse din søgning.
Studie ID | Term ID | Kilde | Investeringsdetalje | Målgruppe | Overordnet effektmål | Effektmål detaljeret | Køn | Effekt | Signifikant | Studiedesign | Enhed | Dansk |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
363 | 4 | Connolly og Haeck (2022) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 0. klasse | Sprog | Early Development Instrument (EDI) testresultater, kommunikationsevner, 0. klasse | Samlet | 0,01 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
363 | 4 | Connolly og Haeck (2022) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 0. klasse | Testresultater | Early Development Instrument (EDI) testresultater, kognitiv udvikling, 0. klasse | Samlet | 0,01 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
363 | 4 | Connolly og Haeck (2022) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 0. klasse | Testresultater | Early Development Instrument (EDI) testresultater, matematik, 0. klasse | Samlet | 0,01 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
363 | 4 | Connolly og Haeck (2022) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 0. klasse | Testresultater | Early Development Instrument (EDI) testresultater, læsning, 0. klasse | Samlet | 0,02 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
363 | 4 | Connolly og Haeck (2022) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 0. klasse | Trivsel | Early Development Instrument (EDI) testresultater, sociale kompetencer, 0. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
363 | 4 | Connolly og Haeck (2022) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 0. klasse | Trivsel | Early Development Instrument (EDI) testresultater, modenhed, 0. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
345 | 4 | Konstantopoulos og Shen (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 8. klasse | Testresultater | TIMSS testresultater, matematik, 8. klasse | Samlet | 0,06 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
345 | 4 | Konstantopoulos og Shen (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4. klasse | Testresultater | TIMSS testresultater, matematik, 4. klasse | Samlet | 0,02 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
344 | 4 | Falch et al. (2017) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 8. til 10. klasse | Arbejdsudbud | Indkomst, pct. | Samlet | 0,00 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
344 | 4 | Falch et al. (2017) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 8. til 10. klasse | Uddannelse | Antal års uddannelse som 27-45 årige | Samlet | 0,00 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
343 | 4 | Browning og Heinesen (2007) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 8. klasse | Uddannelse | Antal års uddannelse som 25-32 årige | Samlet | 0,02 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Ja |
341 | 4 | Gary-Bobo og Mahjoub (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 8. klasse | Omgænger | Andel omgænger, 8. klasse, pct. point | Samlet | 0,01 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
341 | 4 | Gary-Bobo og Mahjoub (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 6. klasse | Omgænger | Andel omgænger, 6. klasse, pct. point | Samlet | -1,40 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
341 | 4 | Gary-Bobo og Mahjoub (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 7. klasse | Omgænger | Andel omgænger, 7. klasse, pct. point | Samlet | -2,00 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
341 | 4 | Gary-Bobo og Mahjoub (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 9. klasse | Omgænger | Andel omgænger, 9. klasse, pct. point | Samlet | 0,00 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
339 | 4 | Leuven og Løkken (2020) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 7. til 9. klasse | Arbejdsudbud | Løn som 27-42 årig, pct. | Samlet | 0,00 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
339 | 4 | Leuven og Løkken (2020) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 1. til 6. klasse | Uddannelse | Antal års uddannelse som 27-42 årige | Samlet | 0,00 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
339 | 4 | Leuven og Løkken (2020) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 1. til 6. klasse | Arbejdsudbud | Løn som 27-42 årig, pct. | Samlet | 0,00 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
339 | 4 | Leuven og Løkken (2020) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 7. til 9. klasse | Uddannelse | Antal års uddannelse som 27-42 årige | Samlet | 0,00 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
338 | 4 | Rangvid (2013) | Små klasser (10-18 elever) versus middelstore klasser (19-24 elever) | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, dansk og matematik, 9. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Ja |
338 | 4 | Rangvid (2013) | Små klasser (10-18 elever) versus store klasser (25-30 elever) | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, dansk og matematik, 9. klasse | Samlet | -0,02 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Ja |
314 | 4 | Jepsen og Rivkin (2009) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 2. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Test (SAT) testresultater, matematik, 2. klasse | Samlet | 0,01 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
314 | 4 | Jepsen og Rivkin (2009) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Test (SAT) testresultater, læsning, 4. klasse | Samlet | 0,00 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
314 | 4 | Jepsen og Rivkin (2009) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 3. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Test (SAT) testresultater, læsning, 3. klasse | Samlet | 0,00 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
314 | 4 | Jepsen og Rivkin (2009) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Test (SAT) testresultater, matematik, 4. klasse | Samlet | 0,01 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
314 | 4 | Jepsen og Rivkin (2009) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 2. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Test (SAT) testresultater, læsning, 2. klasse | Samlet | 0,01 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
314 | 4 | Jepsen og Rivkin (2009) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 3. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Test (SAT) testresultater, matematik, 3. klasse | Samlet | 0,01 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
310 | 4 | Rivkin et al. (2005) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4. klasse | Testresultater | Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, læsning, 4. klasse | Samlet | 0,01 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
310 | 4 | Rivkin et al. (2005) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4. klasse | Testresultater | Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, matematik, 4. klasse | Samlet | 0,01 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
310 | 4 | Rivkin et al. (2005) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 5. klasse | Testresultater | Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, matematik, 5. klasse | Samlet | 0,01 | Ja | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
310 | 4 | Rivkin et al. (2005) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 6. klasse | Testresultater | Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, matematik, 6. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
310 | 4 | Rivkin et al. (2005) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 7. klasse | Testresultater | Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, matematik, 7. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
310 | 4 | Rivkin et al. (2005) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 5. klasse | Testresultater | Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, læsning, 5. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
310 | 4 | Rivkin et al. (2005) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 6. klasse | Testresultater | Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, læsning, 6. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
310 | 4 | Rivkin et al. (2005) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 7. klasse | Testresultater | Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, læsning, 7. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Paneldatamodel | Standardiseret | Nej |
309 | 4 | Jakobsson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev |
9. klasse | Trivsel | Andel mavepine, 9. klasse pct. point | Samlet | -1,70 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
309 | 4 | Jakobsson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev |
9. klasse | Trivsel | Andel svimmelhed, 9. klasse, pct. point | Samlet | 4,70 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
309 | 4 | Jakobsson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev |
9. klasse | Trivsel | Andel angst, 9. klasse, pct. point | Samlet | 1,00 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
309 | 4 | Jakobsson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev |
9. klasse | Trivsel | Andel tristhed, 9. klasse, pct. point | Samlet | -1,30 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
309 | 4 | Jakobsson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 9. klasse | Trivsel | Andel koncentrationsproblemer, 9. klasse, pct. point | Samlet | 2,50 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
309 | 4 | Jakobsson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev |
9. klasse | Trivsel | Andel hovedpine, 9. klasse, pct. point | Samlet | -3,00 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
251 | 4 | Leuven et al. (2008) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 7., 8. og 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, sprog, 10. klasse | Piger | -0,01 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
241 | 4 | Bonesrønning (2003) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 9. og 10. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 9. og 10. klasse | Samlet | 0,06 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
241 | 4 | Bonesrønning (2003) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 9. og 10. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 9. og 10. klasse | Drenge | 0,12 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
241 | 4 | Bonesrønning (2003) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 9. og 10. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 9. og 10. klasse | Piger | 0,01 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
253 | 4 | Gerritsen et al. (2017) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 2. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 2. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 2. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 2. klasse | Samlet | 0,01 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 3. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 3. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse | Samlet | 0,01 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse | Samlet | 0,01 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 8. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, fysik, 8. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 2. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 2. klasse | Drenge | 0,01 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 2. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 2. klasse | Piger | 0,01 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 3. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 3. klasse | Drenge | 0,02 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 3. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 3. klasse | Piger | 0,02 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse | Drenge | 0,03 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse | Piger | 0,03 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse | Drenge | 0,03 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Uddannelse | Antal års uddannelse som 27-42 årige | Samlet | 0,05 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Arbejdsudbud | Lønindkomst, pct., 27-42 år | Samlet | 0,63 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Uddannelse | Andel færdiggjort bachelorgrad, pct. point, 27-42 år | Samlet | 0,76 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Uddannelse | Antal års uddannelse som 27-42 årige | Drenge | 0,06 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Uddannelse | Antal års uddannelse som 27-42 årige | Piger | 0,05 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Arbejdsudbud | Lønindkomst, pct., 27-42 år | Drenge | 1,02 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Arbejdsudbud | Lønindkomst, pct., 27-42 år | Piger | 0,10 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Uddannelse | Andel færdiggjort bachelorgrad, pct. point, 27-42 år | Drenge | 0,65 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Uddannelse | Andel færdiggjort bachelorgrad, pct. point, 27-42 år | Piger | 0,86 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Testresultater | Testresultater, ordforråd og logisk tænkning, 13 år | Samlet | 0,03 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Trivsel | Sociale kompetencer, 13 år | Samlet | 0,03 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 6. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse | Piger | 0,02 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 8. klasse | Drenge | -0,02 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 8. klasse | Piger | -0,01 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, fysik, 8. klasse | Drenge | 0,00 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
244 | 4 | Nandrup (2016) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 8. klasse | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, fysik, 8. klasse | Piger | 0,01 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
253 | 4 | Gerritsen et al. (2017) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 2., 4., 6. og 8. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 2. klasse | Samlet | 0,02 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
253 | 4 | Gerritsen et al. (2017) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 2. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 2. klasse | Samlet | -0,03 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 10. klasse | Samlet | 0,02 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Testresultater | Testresultater, ordforråd og logisk tænkning, 13 år | Drenge | 0,04 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Testresultater | Testresultater, ordforråd og logisk tænkning, 13 år | Piger | 0,02 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
245 | 4 | Milesi og Gamoran (2006) | Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (>=24 elever) | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, læsning, 0. klasse | Samlet | 0,11 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
245 | 4 | Milesi og Gamoran (2006) | Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (>=24 elever) | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, matematik, 0. klasse | Samlet | 0,08 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
245 | 4 | Milesi og Gamoran (2006) | Middelstore klasser (18-23 elever) sammenlignet med store klasser (+24 elever) | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, læsning, 0. klasse | Samlet | 0,05 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
245 | 4 | Milesi og Gamoran (2006) | Middelstore klasser (18-23 elever) sammenlignet med store klasser (+24 elever) | 0. klasse | Testresultater | Item Response Theory (IRT) testresultater, matematik, 0. klasse | Samlet | 0,09 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 10. klasse | Drenge | 0,02 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 10. klasse | Piger | 0,02 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Trivsel | Sociale kompetencer, 13 år | Drenge | 0,03 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
249 | 4 | Frederiksson et al. (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4., 5. og 6. klasse | Trivsel | Sociale kompetencer, 13 år | Piger | 0,03 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
255 | 4 | Hoxby (2000) | Klassestørrelse reduceres med 1 pct. | 3. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 4. klasse | Samlet | -0,05 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
255 | 4 | Hoxby (2000) | Klassestørrelse reduceres med 1 pct. | 3. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 4. klasse | Samlet | -0,07 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
255 | 4 | Hoxby (2000) | Klassestørrelse reduceres med 1 pct. | 3. klasse | Testresultater | Testresultater, stavning, 4. klasse | Samlet | -0,02 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
248 | 4 | Angrist et al. (2017) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 2. og 5. klasse | Testresultater | INVALSI testresultater, læsning, 2. og 5. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
248 | 4 | Angrist et al. (2017) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 2. og 5. klasse | Testresultater | INVALSI testresultater, matematik, 2. og 5. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
256 | 4 | Finn og Gerber (2001) | Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) | 3. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 3. klasse | Samlet | 0,11 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
256 | 4 | Finn og Gerber (2001) | Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) | 2. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 2. klasse | Samlet | 0,18 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
256 | 4 | Finn og Gerber (2001) | Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) | 1. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 1. klasse | Samlet | 0,21 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
256 | 4 | Finn og Gerber (2001) | Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) | 3. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 3. klasse | Samlet | 0,14 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
256 | 4 | Finn og Gerber (2001) | Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) | 2. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 2. klasse | Samlet | 0,21 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
255 | 4 | Hoxby (2000) | Klassestørrelse reduceres med 1 pct. | 5. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 6. klasse | Samlet | 0,07 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
255 | 4 | Hoxby (2000) | Klassestørrelse reduceres med 1 pct. | 5. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 6. klasse | Samlet | 0,03 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
255 | 4 | Hoxby (2000) | Klassestørrelse reduceres med 1 pct. | 5. klasse | Testresultater | Testresultater, stavning, 6. klasse | Samlet | 0,02 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
256 | 4 | Finn og Gerber (2001) | Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) | 1. klasse | Testresultater | Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 1. klasse | Samlet | 0,31 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
256 | 4 | Finn og Gerber (2001) | Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) | 3. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 3. klasse | Samlet | 0,15 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
256 | 4 | Finn og Gerber (2001) | Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) | 2. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 2. klasse | Samlet | 0,25 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
256 | 4 | Finn og Gerber (2001) | Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) | 1. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 1. klasse | Samlet | 0,31 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
256 | 4 | Finn og Gerber (2001) | Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) | 0. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 0. klasse | Samlet | 0,19 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
256 | 4 | Finn og Gerber (2001) | Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) | 3. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 3. klasse | Samlet | 0,22 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
256 | 4 | Finn og Gerber (2001) | Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) | 2. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 2. klasse | Samlet | 0,26 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
256 | 4 | Finn og Gerber (2001) | Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) | 1. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 1. klasse | Samlet | 0,30 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
252 | 4 | Filges et al. (2018) | Lavere klassestørrelse | 0. til 10. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 0. til 10. klasse | Samlet | 0,11 | Ja | Metastudie | Standardiseret | Nej |
252 | 4 | Filges et al. (2018) | Lavere klassestørrelse | 0. til 10. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 0. til 10. klasse | Samlet | -0,03 | Nej | Metastudie | Standardiseret | Nej |
256 | 4 | Finn og Gerber (2001) | Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) | 0. klasse | Testresultater | Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 0. klasse | Samlet | 0,21 | Ja | Lodtrækningsforsøg | Standardiseret | Nej |
242 | 4 | Krassel og Heinesen (2014) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 10. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakter, gennemsnit af dansk, matematik og engelsk, 10. klasse | Samlet | 0,01 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Ja |
246 | 4 | Heinesen (2010) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, fransk, 9. klasse | Samlet | 0,03 | Ja | Regression | Standardiseret | Ja |
247 | 4 | Lindahl (2005) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 6. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 6. klasse | Samlet | 0,02 | Ja | Instrument variabel estimation | Standardiseret | Nej |
243 | 4 | Iversen og Bonesrønning (2013) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4. klasse | Testresultater | Nasjonale prøver, matematik, 4. klasse | Samlet | 0,00 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
253 | 4 | Gerritsen et al. (2017) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 2., 4., 6. og 8. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 2. klasse | Samlet | -0,02 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
250 | 4 | Angrist et al. (2019) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 5. klasse | Testresultater | Growth and Effectiveness Measures for Schools (GEMS) testresultater, sprog, 5. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
250 | 4 | Angrist et al. (2019) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 5. klasse | Testresultater | Growth and Effectiveness Measures for Schools (GEMS) testresultater, matematik, 5. klasse | Samlet | 0,06 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
257 | 4 | Angrist og Lavy (1999) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 5. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 5. klasse | Samlet | 0,04 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
257 | 4 | Angrist og Lavy (1999) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 5. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 5. klasse | Samlet | 0,02 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
257 | 4 | Angrist og Lavy (1999) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 5. klasse | Samlet | 0,02 | Ja | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
257 | 4 | Angrist og Lavy (1999) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 4. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 5. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
257 | 4 | Angrist og Lavy (1999) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 3. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 5. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
257 | 4 | Angrist og Lavy (1999) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 3. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 5. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
254 | 4 | Bressoux et al. (2009) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 3. klasse | Testresultater | Testresultater, læsning, 3. klasse | Samlet | 0,03 | Ja | Regression | Standardiseret | Nej |
254 | 4 | Bressoux et al. (2009) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 3. klasse | Testresultater | Testresultater, matematik, 3.klasse | Samlet | 0,03 | Ja | Regression | Standardiseret | Nej |
251 | 4 | Leuven et al. (2008) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 7., 8. og 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, matematik, 10. klasse | Samlet | -0,01 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
251 | 4 | Leuven et al. (2008) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 7., 8. og 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, sprog, 10. klasse | Samlet | -0,01 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |
251 | 4 | Leuven et al. (2008) | Klassestørrelse reduceres med 1 elev | 7., 8. og 9. klasse | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, matematik, 10. klasse | Piger | -0,02 | Nej | Regression discontinuity design | Standardiseret | Nej |