Studie ID Term ID Kilde Investeringsdetalje Målgruppe Overordnet effektmål Effektmål detaljeret Køn Effekt Signifikant Studiedesign Enhed Dansk
363 4 Connolly og Haeck (2022) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 0. klasse Sprog Early Development Instrument (EDI) testresultater, kommunikationsevner, 0. klasse Samlet 0,01 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Nej
363 4 Connolly og Haeck (2022) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 0. klasse Testresultater Early Development Instrument (EDI) testresultater, kognitiv udvikling, 0. klasse Samlet 0,01 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Nej
363 4 Connolly og Haeck (2022) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 0. klasse Testresultater Early Development Instrument (EDI) testresultater, matematik, 0. klasse Samlet 0,01 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Nej
363 4 Connolly og Haeck (2022) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 0. klasse Testresultater Early Development Instrument (EDI) testresultater, læsning, 0. klasse Samlet 0,02 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Nej
363 4 Connolly og Haeck (2022) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 0. klasse Trivsel Early Development Instrument (EDI) testresultater, sociale kompetencer, 0. klasse Samlet 0,00 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
363 4 Connolly og Haeck (2022) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 0. klasse Trivsel Early Development Instrument (EDI) testresultater, modenhed, 0. klasse Samlet 0,01 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
345 4 Konstantopoulos og Shen (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 8. klasse Testresultater TIMSS testresultater, matematik, 8. klasse Samlet 0,06 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
345 4 Konstantopoulos og Shen (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4. klasse Testresultater TIMSS testresultater, matematik, 4. klasse Samlet 0,02 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
344 4 Falch et al. (2017) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 8. til 10. klasse Arbejdsudbud Indkomst, pct. Samlet 0,00 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
344 4 Falch et al. (2017) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 8. til 10. klasse Uddannelse Antal års uddannelse som 27-45 årige Samlet 0,00 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
343 4 Browning og Heinesen (2007) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 8. klasse Uddannelse Antal års uddannelse som 25-32 årige Samlet 0,02 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Ja
341 4 Gary-Bobo og Mahjoub (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 8. klasse Omgænger Andel omgænger, 8. klasse, pct. point Samlet 0,01 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
341 4 Gary-Bobo og Mahjoub (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 6. klasse Omgænger Andel omgænger, 6. klasse, pct. point Samlet -1,40 Ja Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
341 4 Gary-Bobo og Mahjoub (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 7. klasse Omgænger Andel omgænger, 7. klasse, pct. point Samlet -2,00 Ja Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
341 4 Gary-Bobo og Mahjoub (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 9. klasse Omgænger Andel omgænger, 9. klasse, pct. point Samlet 0,00 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
339 4 Leuven og Løkken (2020) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 7. til 9. klasse Arbejdsudbud Løn som 27-42 årig, pct. Samlet 0,00 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
339 4 Leuven og Løkken (2020) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 1. til 6. klasse Uddannelse Antal års uddannelse som 27-42 årige Samlet 0,00 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
339 4 Leuven og Løkken (2020) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 1. til 6. klasse Arbejdsudbud Løn som 27-42 årig, pct. Samlet 0,00 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
339 4 Leuven og Løkken (2020) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 7. til 9. klasse Uddannelse Antal års uddannelse som 27-42 årige Samlet 0,00 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
338 4 Rangvid (2013) Små klasser (10-18 elever) versus middelstore klasser (19-24 elever) 9. klasse Afgangskarakterer Afgangskarakterer, dansk og matematik, 9. klasse Samlet 0,00 Nej Regression Ikke standardiseret Ja
338 4 Rangvid (2013) Små klasser (10-18 elever) versus store klasser (25-30 elever) 9. klasse Afgangskarakterer Afgangskarakterer, dansk og matematik, 9. klasse Samlet -0,02 Nej Regression Ikke standardiseret Ja
314 4 Jepsen og Rivkin (2009) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 2. klasse Testresultater Stanford Achievement Test (SAT) testresultater, matematik, 2. klasse Samlet 0,01 Ja Paneldatamodel Standardiseret Nej
314 4 Jepsen og Rivkin (2009) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4. klasse Testresultater Stanford Achievement Test (SAT) testresultater, læsning, 4. klasse Samlet 0,00 Ja Paneldatamodel Standardiseret Nej
314 4 Jepsen og Rivkin (2009) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 3. klasse Testresultater Stanford Achievement Test (SAT) testresultater, læsning, 3. klasse Samlet 0,00 Ja Paneldatamodel Standardiseret Nej
314 4 Jepsen og Rivkin (2009) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4. klasse Testresultater Stanford Achievement Test (SAT) testresultater, matematik, 4. klasse Samlet 0,01 Ja Paneldatamodel Standardiseret Nej
314 4 Jepsen og Rivkin (2009) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 2. klasse Testresultater Stanford Achievement Test (SAT) testresultater, læsning, 2. klasse Samlet 0,01 Ja Paneldatamodel Standardiseret Nej
314 4 Jepsen og Rivkin (2009) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 3. klasse Testresultater Stanford Achievement Test (SAT) testresultater, matematik, 3. klasse Samlet 0,01 Ja Paneldatamodel Standardiseret Nej
310 4 Rivkin et al. (2005) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4. klasse Testresultater Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, læsning, 4. klasse Samlet 0,01 Ja Paneldatamodel Standardiseret Nej
310 4 Rivkin et al. (2005) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4. klasse Testresultater Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, matematik, 4. klasse Samlet 0,01 Ja Paneldatamodel Standardiseret Nej
310 4 Rivkin et al. (2005) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 5. klasse Testresultater Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, matematik, 5. klasse Samlet 0,01 Ja Paneldatamodel Standardiseret Nej
310 4 Rivkin et al. (2005) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 6. klasse Testresultater Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, matematik, 6. klasse Samlet 0,00 Nej Paneldatamodel Standardiseret Nej
310 4 Rivkin et al. (2005) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 7. klasse Testresultater Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, matematik, 7. klasse Samlet 0,00 Nej Paneldatamodel Standardiseret Nej
310 4 Rivkin et al. (2005) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 5. klasse Testresultater Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, læsning, 5. klasse Samlet 0,00 Nej Paneldatamodel Standardiseret Nej
310 4 Rivkin et al. (2005) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 6. klasse Testresultater Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, læsning, 6. klasse Samlet 0,00 Nej Paneldatamodel Standardiseret Nej
310 4 Rivkin et al. (2005) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 7. klasse Testresultater Texas Assessment of Academic Skills (TAAS) testresultater, læsning, 7. klasse Samlet 0,00 Nej Paneldatamodel Standardiseret Nej
309 4 Jakobsson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev
9. klasse Trivsel Andel mavepine, 9. klasse pct. point Samlet -1,70 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
309 4 Jakobsson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev
9. klasse Trivsel Andel svimmelhed, 9. klasse, pct. point Samlet 4,70 Ja Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
309 4 Jakobsson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev
9. klasse Trivsel Andel angst, 9. klasse, pct. point Samlet 1,00 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
309 4 Jakobsson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev
9. klasse Trivsel Andel tristhed, 9. klasse, pct. point Samlet -1,30 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
309 4 Jakobsson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 9. klasse Trivsel Andel koncentrationsproblemer, 9. klasse, pct. point Samlet 2,50 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
309 4 Jakobsson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev
9. klasse Trivsel Andel hovedpine, 9. klasse, pct. point Samlet -3,00 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
251 4 Leuven et al. (2008) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 7., 8. og 9. klasse Afgangskarakterer Afgangskarakterer, sprog, 10. klasse Piger -0,01 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
241 4 Bonesrønning (2003) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 9. og 10. klasse Testresultater Testresultater, matematik, 9. og 10. klasse Samlet 0,06 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
241 4 Bonesrønning (2003) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 9. og 10. klasse Testresultater Testresultater, matematik, 9. og 10. klasse Drenge 0,12 Ja Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
241 4 Bonesrønning (2003) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 9. og 10. klasse Testresultater Testresultater, matematik, 9. og 10. klasse Piger 0,01 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
253 4 Gerritsen et al. (2017) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 2. klasse Testresultater Testresultater, læsning, 2. klasse Samlet 0,00 Nej Regression Ikke standardiseret Nej
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 2. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 2. klasse Samlet 0,01 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Ja
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 3. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 3. klasse Samlet 0,01 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Ja
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 6. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse Samlet 0,01 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Ja
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 6. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse Samlet 0,01 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Ja
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 8. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 8. klasse Samlet 0,01 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Ja
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 8. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, fysik, 8. klasse Samlet 0,00 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Ja
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 2. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 2. klasse Drenge 0,01 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Ja
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 2. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 2. klasse Piger 0,01 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Ja
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 3. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 3. klasse Drenge 0,02 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Ja
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 3. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 3. klasse Piger 0,02 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Ja
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 6. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse Drenge 0,03 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Ja
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 6. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse Piger 0,03 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Ja
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 6. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse Drenge 0,03 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Ja
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Uddannelse Antal års uddannelse som 27-42 årige Samlet 0,05 Ja Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Arbejdsudbud Lønindkomst, pct., 27-42 år Samlet 0,63 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Uddannelse Andel færdiggjort bachelorgrad, pct. point, 27-42 år Samlet 0,76 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Uddannelse Antal års uddannelse som 27-42 årige Drenge 0,06 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Uddannelse Antal års uddannelse som 27-42 årige Piger 0,05 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Arbejdsudbud Lønindkomst, pct., 27-42 år Drenge 1,02 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Arbejdsudbud Lønindkomst, pct., 27-42 år Piger 0,10 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Uddannelse Andel færdiggjort bachelorgrad, pct. point, 27-42 år Drenge 0,65 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Uddannelse Andel færdiggjort bachelorgrad, pct. point, 27-42 år Piger 0,86 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Testresultater Testresultater, ordforråd og logisk tænkning, 13 år Samlet 0,03 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Nej
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Trivsel Sociale kompetencer, 13 år Samlet 0,03 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Nej
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 6. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse Piger 0,02 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Ja
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 8. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 8. klasse Drenge -0,02 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Ja
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 8. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 8. klasse Piger -0,01 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Ja
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 8. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, fysik, 8. klasse Drenge 0,00 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Ja
244 4 Nandrup (2016) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 8. klasse Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, fysik, 8. klasse Piger 0,01 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Ja
253 4 Gerritsen et al. (2017) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 2., 4., 6. og 8. klasse Testresultater Testresultater, læsning, 2. klasse Samlet 0,02 Nej Regression Ikke standardiseret Nej
253 4 Gerritsen et al. (2017) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 2. klasse Testresultater Testresultater, matematik, 2. klasse Samlet -0,03 Nej Regression Ikke standardiseret Nej
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Testresultater Testresultater, matematik, 10. klasse Samlet 0,02 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Nej
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Testresultater Testresultater, ordforråd og logisk tænkning, 13 år Drenge 0,04 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Nej
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Testresultater Testresultater, ordforråd og logisk tænkning, 13 år Piger 0,02 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
245 4 Milesi og Gamoran (2006) Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (>=24 elever) 0. klasse Testresultater Item Response Theory (IRT) testresultater, læsning, 0. klasse Samlet 0,11 Nej Regression Standardiseret Nej
245 4 Milesi og Gamoran (2006) Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (>=24 elever) 0. klasse Testresultater Item Response Theory (IRT) testresultater, matematik, 0. klasse Samlet 0,08 Nej Regression Standardiseret Nej
245 4 Milesi og Gamoran (2006) Middelstore klasser (18-23 elever) sammenlignet med store klasser (+24 elever) 0. klasse Testresultater Item Response Theory (IRT) testresultater, læsning, 0. klasse Samlet 0,05 Nej Regression Standardiseret Nej
245 4 Milesi og Gamoran (2006) Middelstore klasser (18-23 elever) sammenlignet med store klasser (+24 elever) 0. klasse Testresultater Item Response Theory (IRT) testresultater, matematik, 0. klasse Samlet 0,09 Nej Regression Standardiseret Nej
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Testresultater Testresultater, matematik, 10. klasse Drenge 0,02 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Nej
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Testresultater Testresultater, matematik, 10. klasse Piger 0,02 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Trivsel Sociale kompetencer, 13 år Drenge 0,03 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Nej
249 4 Frederiksson et al. (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4., 5. og 6. klasse Trivsel Sociale kompetencer, 13 år Piger 0,03 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
255 4 Hoxby (2000) Klassestørrelse reduceres med 1 pct. 3. klasse Testresultater Testresultater, matematik, 4. klasse Samlet -0,05 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
255 4 Hoxby (2000) Klassestørrelse reduceres med 1 pct. 3. klasse Testresultater Testresultater, læsning, 4. klasse Samlet -0,07 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
255 4 Hoxby (2000) Klassestørrelse reduceres med 1 pct. 3. klasse Testresultater Testresultater, stavning, 4. klasse Samlet -0,02 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
248 4 Angrist et al. (2017) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 2. og 5. klasse Testresultater INVALSI testresultater, læsning, 2. og 5. klasse Samlet 0,00 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
248 4 Angrist et al. (2017) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 2. og 5. klasse Testresultater INVALSI testresultater, matematik, 2. og 5. klasse Samlet 0,00 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
256 4 Finn og Gerber (2001) Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) 3. klasse Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 3. klasse Samlet 0,11 Ja Lodtrækningsforsøg Standardiseret Nej
256 4 Finn og Gerber (2001) Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) 2. klasse Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 2. klasse Samlet 0,18 Ja Lodtrækningsforsøg Standardiseret Nej
256 4 Finn og Gerber (2001) Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) 1. klasse Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, matematik, 1. klasse Samlet 0,21 Ja Lodtrækningsforsøg Standardiseret Nej
256 4 Finn og Gerber (2001) Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) 3. klasse Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 3. klasse Samlet 0,14 Ja Lodtrækningsforsøg Standardiseret Nej
256 4 Finn og Gerber (2001) Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) 2. klasse Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 2. klasse Samlet 0,21 Ja Lodtrækningsforsøg Standardiseret Nej
255 4 Hoxby (2000) Klassestørrelse reduceres med 1 pct. 5. klasse Testresultater Testresultater, matematik, 6. klasse Samlet 0,07 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
255 4 Hoxby (2000) Klassestørrelse reduceres med 1 pct. 5. klasse Testresultater Testresultater, læsning, 6. klasse Samlet 0,03 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
255 4 Hoxby (2000) Klassestørrelse reduceres med 1 pct. 5. klasse Testresultater Testresultater, stavning, 6. klasse Samlet 0,02 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
256 4 Finn og Gerber (2001) Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) 1. klasse Testresultater Basic Skills First (BSF) testresultater, læsning, 1. klasse Samlet 0,31 Ja Lodtrækningsforsøg Standardiseret Nej
256 4 Finn og Gerber (2001) Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) 3. klasse Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 3. klasse Samlet 0,15 Ja Lodtrækningsforsøg Standardiseret Nej
256 4 Finn og Gerber (2001) Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) 2. klasse Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 2. klasse Samlet 0,25 Ja Lodtrækningsforsøg Standardiseret Nej
256 4 Finn og Gerber (2001) Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) 1. klasse Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 1. klasse Samlet 0,31 Ja Lodtrækningsforsøg Standardiseret Nej
256 4 Finn og Gerber (2001) Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) 0. klasse Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, matematik, 0. klasse Samlet 0,19 Ja Lodtrækningsforsøg Standardiseret Nej
256 4 Finn og Gerber (2001) Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) 3. klasse Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 3. klasse Samlet 0,22 Ja Lodtrækningsforsøg Standardiseret Nej
256 4 Finn og Gerber (2001) Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) 2. klasse Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 2. klasse Samlet 0,26 Ja Lodtrækningsforsøg Standardiseret Nej
256 4 Finn og Gerber (2001) Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) 1. klasse Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 1. klasse Samlet 0,30 Ja Lodtrækningsforsøg Standardiseret Nej
252 4 Filges et al. (2018) Lavere klassestørrelse 0. til 10. klasse Testresultater Testresultater, læsning, 0. til 10. klasse Samlet 0,11 Ja Metastudie Standardiseret Nej
252 4 Filges et al. (2018) Lavere klassestørrelse 0. til 10. klasse Testresultater Testresultater, matematik, 0. til 10. klasse Samlet -0,03 Nej Metastudie Standardiseret Nej
256 4 Finn og Gerber (2001) Små klasser (13-17 elever) sammenlignet med store klasser (22-26 elever) 0. klasse Testresultater Stanford Achievement Tests (SAT) testresultater, læsning, 0. klasse Samlet 0,21 Ja Lodtrækningsforsøg Standardiseret Nej
242 4 Krassel og Heinesen (2014) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 10. klasse Afgangskarakterer Afgangskarakter, gennemsnit af dansk, matematik og engelsk, 10. klasse Samlet 0,01 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Ja
246 4 Heinesen (2010) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 9. klasse Afgangskarakterer Afgangskarakterer, fransk, 9. klasse Samlet 0,03 Ja Regression Standardiseret Ja
247 4 Lindahl (2005) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 6. klasse Testresultater Testresultater, matematik, 6. klasse Samlet 0,02 Ja Instrument variabel estimation Standardiseret Nej
243 4 Iversen og Bonesrønning (2013) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4. klasse Testresultater Nasjonale prøver, matematik, 4. klasse Samlet 0,00 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Nej
253 4 Gerritsen et al. (2017) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 2., 4., 6. og 8. klasse Testresultater Testresultater, matematik, 2. klasse Samlet -0,02 Nej Regression Ikke standardiseret Nej
250 4 Angrist et al. (2019) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 5. klasse Testresultater Growth and Effectiveness Measures for Schools (GEMS) testresultater, sprog, 5. klasse Samlet 0,01 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
250 4 Angrist et al. (2019) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 5. klasse Testresultater Growth and Effectiveness Measures for Schools (GEMS) testresultater, matematik, 5. klasse Samlet 0,06 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
257 4 Angrist og Lavy (1999) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 5. klasse Testresultater Testresultater, læsning, 5. klasse Samlet 0,04 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Nej
257 4 Angrist og Lavy (1999) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 5. klasse Testresultater Testresultater, matematik, 5. klasse Samlet 0,02 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Nej
257 4 Angrist og Lavy (1999) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4. klasse Testresultater Testresultater, læsning, 5. klasse Samlet 0,02 Ja Regression discontinuity design Standardiseret Nej
257 4 Angrist og Lavy (1999) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 4. klasse Testresultater Testresultater, matematik, 5. klasse Samlet 0,01 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
257 4 Angrist og Lavy (1999) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 3. klasse Testresultater Testresultater, matematik, 5. klasse Samlet 0,00 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
257 4 Angrist og Lavy (1999) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 3. klasse Testresultater Testresultater, læsning, 5. klasse Samlet 0,01 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
254 4 Bressoux et al. (2009) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 3. klasse Testresultater Testresultater, læsning, 3. klasse Samlet 0,03 Ja Regression Standardiseret Nej
254 4 Bressoux et al. (2009) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 3. klasse Testresultater Testresultater, matematik, 3.klasse Samlet 0,03 Ja Regression Standardiseret Nej
251 4 Leuven et al. (2008) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 7., 8. og 9. klasse Afgangskarakterer Afgangskarakterer, matematik, 10. klasse Samlet -0,01 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
251 4 Leuven et al. (2008) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 7., 8. og 9. klasse Afgangskarakterer Afgangskarakterer, sprog, 10. klasse Samlet -0,01 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej
251 4 Leuven et al. (2008) Klassestørrelse reduceres med 1 elev 7., 8. og 9. klasse Afgangskarakterer Afgangskarakterer, matematik, 10. klasse Piger -0,02 Nej Regression discontinuity design Standardiseret Nej