Klassestørrelse og undervisningstid
Rangvid BS (2013)
Rangvid BS (2013)
Denne rapport undersøger sammenhængen mellem på den ene side lærernes baggrund, ressourcer og undervisning og på den anden side elevernes faglige præstationer i folkeskolen. Rapporten udarbejdes for Ministeriet for Børn og Undervisning på foranledning af Skolerådets Formandskab. Baggrunden for undersøgelsen er, at der stadig mangler en del i at nå den politiske målsætning om, at 95 pct. af en ungdomsårgang skal gennemføre en ungdomsuddannelse. For at forbedre de unges forudsætninger for at gennemføre en ungdomsuddannelse er der derfor behov for mere viden om, hvad der kendetegner lærere, hvis elever opnår gode faglige præstationer i folkeskolen.
Investeringsdetalje | Målgruppe | Køn | Effektmål overordnet | Effektmål detaljeret | Effekt | Signifikant | Enhed |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Små klasser (10-18 elever) versus middelstore klasser (19-24 elever) | 9. klasse | Samlet | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, dansk og matematik, 9. klasse | 0,00 | Nej | Ikke standardiseret |
Små klasser (10-18 elever) versus store klasser (25-30 elever) | 9. klasse | Samlet | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, dansk og matematik, 9. klasse | -0,02 | Nej | Ikke standardiseret |