Effekter for investeringen: Lavere normering i kommunale daginstitutioner
Nedenfor findes en oversigt over samtlige indtastede effektstørrelser. Klik på "Søg blandt effekter" for at afgrænse din søgning.
Studie ID | Term ID | Kilde | Investeringsdetalje | Målgruppe | Overordnet effektmål | Effektmål detaljeret | Køn | Effekt | Signifikant | Studiedesign | Enhed | Dansk |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
365 | 6 | Dalgaard et al. (2022) | Færre børn per voksen | 3-5 årige | Sprog | Sprog, 3-5 årige | Samlet | -0,06 | Nej | Meta-analyse | Standardiseret | Nej |
334 | 6 | Blau (1999) | Antal voksne per barn øges med 1 | 3-5 årige | Testresultater | Peabody Individual Achievement Tests (PIAT) testresultater, læsning, 5 år | Samlet | 5,00 | Ja | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
334 | 6 | Blau (1999) | Antal voksne per barn øges med 1 | 3-5 årige | Testresultater | Peabody Individual Achievement Tests (PIAT) testresultater, matematik, 5 år | Samlet | 3,05 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
334 | 6 | Blau (1999) | Antal voksne per barn øges med 1 | 3-5 årige | Testresultater | Peabody Picture Vocabulary Test (PPVT) testresultater, læsning, 3 år | Samlet | 2,70 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
334 | 6 | Blau (1999) | Antal voksne per barn øges med 1 | 3-5 årige | Trivsel | Behavior Problems Index (BPI), 4 år | Samlet | 0,00 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Nej |
332 | 6 | Drange og Rønning (2020) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Testresultater | Testresultater, læsning, 1. til 3. klasse | Samlet | 0,01 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
332 | 6 | Drange og Rønning (2020) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Testresultater | Testresultater, matematik, 1. til 3. klasse | Samlet | 0,02 | Nej | Regression | Standardiseret | Nej |
260 | 6 | Gørtz og Andersson (2014) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Sygefravær | Antal dage længerevarerende sygefravær, pædagogisk personale | Samlet | 0,55 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Ja |
260 | 6 | Gørtz og Andersson (2014) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Sygefravær | Antal timer per år kortvarigt sygefravær, pædagogisk personale | Samlet | -33,28 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Ja |
260 | 6 | Gørtz og Andersson (2014) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Sygefravær | Antal timer per år kortvarigt sygefravær, pædagogisk personale | Samlet | 2,34 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Ja |
259 | 6 | Perlman et al. (2017) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 3-5 årige | Sprog | Peabody Picture Vocabulary Test (PPVT) | Samlet | -0,03 | Nej | Metastudie | Standardiseret | Nej |
263 | 6 | Drange et al., (2021) | Antal udd. pædagoger per barn øges med 1 pct. | 3-5 årige | Sygefravær | Andel sygefravær mere end en uge, pædagogisk personale, pct. point | Samlet | -9,90 | Nej | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
263 | 6 | Drange et al., (2021) | Antal ikke-udd. pædagoger per barn øges med 1 pct. | 3-5 årige | Sygefravær | Andel sygefravær mere end en uge, pædagogisk personale, pct. point | Samlet | 26,50 | Ja | Regression discontinuity design | Ikke standardiseret | Nej |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 3-5 årige | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, mundtlig dansk, 9. klasse | Samlet | 0,00 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 3-5 årige | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, skriftligt dansk, 9. klasse | Samlet | -0,09 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 3-5 årige | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, matematik, 9. klasse | Samlet | -0,07 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 3-5 årige | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 4. klasse | Samlet | 0,63 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 3-5 årige | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse | Samlet | 0,55 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 3-5 årige | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 8. klasse | Samlet | 0,06 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 3-5 årige | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse | Samlet | -0,21 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 3-5 årige | Specialundervisning | Andel specialundervisning, pct. point, 7. klasse | Samlet | -0,19 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 3-5 årige | Mentalt helbred | Andel kontakt til psykiatrien, pct. point, 10-årig | Samlet | 0,39 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 3-5 årige | Mentalt helbred | Andel kontakt til psykiatrien, pct. point, 15-årig | Samlet | -0,37 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 3-5 årige | Mentalt helbred | Andel kontakt til psykiatrien, pct. point, 18-årig | Samlet | -0,34 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, mundtlig dansk, 9. klasse | Samlet | -0,40 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, skriftligt dansk, 9. klasse | Samlet | -0,16 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Afgangskarakterer | Afgangskarakterer, matematik, 9. klasse | Samlet | 0,16 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 4. klasse | Samlet | -2,76 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse | Samlet | -1,06 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 8. klasse | Samlet | -1,04 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Testresultater | De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse | Samlet | -0,56 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Specialundervisning | Andel specialundervisning, pct. point, 7. klasse | Samlet | 2,49 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Mentalt helbred | Andel kontakt til psykiatrien, pct. point, 10-årig | Samlet | -0,16 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Mentalt helbred | Andel kontakt til psykiatrien, pct. point, 15-årig | Samlet | 2,68 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
258 | 6 | Det Økonomiske Råd (2021) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Mentalt helbred | Andel kontakt til psykiatrien, pct. point, 18-årig | Samlet | 3,04 | Nej | Paneldatamodel | Ikke standardiseret | Ja |
261 | 6 | Kjeldsen (2018) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Beskæftigelse | Andel uger i beskæftigelse, mødre, pct. point | Samlet | 0,01 | Ja | Regression | Ikke standardiseret | Ja |
261 | 6 | Kjeldsen (2018) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Beskæftigelse | Andel uger i beskæftigelse, fædre, pct. point | Samlet | 0,01 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Ja |
261 | 6 | Kjeldsen (2018) | Antal børn per voksen reduceres med 1 pct. | 0-2 årige | Beskæftigelse | Andel uger i beskæftigelse, mødre, pct. | Samlet | 0,08 | Ja | Regression | Ikke standardiseret | Ja |
261 | 6 | Kjeldsen (2018) | Antal børn per voksen reduceres med 1 pct. | 0-2 årige | Beskæftigelse | Andel uger i beskæftigelse, fædre, pct. | Samlet | 0,03 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Ja |
261 | 6 | Kjeldsen (2018) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Beskæftigelse | Andel fuldtidsbeskæftiget, mødre, pct. point | Samlet | 0,02 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Ja |
261 | 6 | Kjeldsen (2018) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Beskæftigelse | Andel fuldtidsbeskæftiget, fædre, pct. point | Samlet | 0,00 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Ja |
261 | 6 | Kjeldsen (2018) | Antal børn per voksen reduceres med 1 pct. | 0-2 årige | Beskæftigelse | Andel fuldtidsbeskæftiget, mødre, pct. | Samlet | 0,20 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Ja |
261 | 6 | Kjeldsen (2018) | Antal børn per voksen reduceres med 1 pct. | 0-2 årige | Beskæftigelse | Andel fuldtidsbeskæftiget, fædre, pct. | Samlet | -0,02 | Nej | Regression | Ikke standardiseret | Ja |
262 | 6 | Bauchmüller et al. (2014) | Antal voksne per barn øges med 1 | 3-5 årige | Afgangskarakterer | Afgangskarakter, dansk, 9. klasse | Samlet | 0,17 | Ja | Regression | Standardiseret | Ja |
262 | 6 | Bauchmüller et al. (2014) | Antal voksne per barn øges med 1 | 3-5 årige | Afgangskarakterer | Afgangskarakter, dansk, 9. klasse | Drenge | 0,33 | Ja | Regression | Standardiseret | Ja |
262 | 6 | Bauchmüller et al. (2014) | Antal voksne per barn øges med 1 | 3-5 årige | Afgangskarakterer | Afgangskarakter, dansk, 9. klasse | Piger | -0,04 | Nej | Regression | Standardiseret | Ja |
260 | 6 | Gørtz og Andersson (2014) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Sygefravær | Andel længerevarende sygefravær, pædagogisk personale, pct. | Samlet | 0,01 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Ja |
260 | 6 | Gørtz og Andersson (2014) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Sygefravær | Antal dage længerevarerende sygefravær, pædagogisk personale | Samlet | -1,75 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Ja |
260 | 6 | Gørtz og Andersson (2014) | Antal børn per voksen reduceres med 1 | 0-2 årige | Sygefravær | Andel længerevarende sygefravær, pædagogisk personale, pct. | Samlet | 0,00 | Nej | Instrument variabel estimation | Ikke standardiseret | Ja |