Studie ID Term ID Kilde Investeringsdetalje Målgruppe Overordnet effektmål Effektmål detaljeret Køn Effekt Signifikant Studiedesign Enhed Dansk
365 6 Dalgaard et al. (2022) Færre børn per voksen 3-5 årige Sprog Sprog, 3-5 årige Samlet -0,06 Nej Meta-analyse Standardiseret Nej
334 6 Blau (1999) Antal voksne per barn øges med 1 3-5 årige Testresultater Peabody Individual Achievement Tests (PIAT) testresultater, læsning, 5 år Samlet 5,00 Ja Regression Ikke standardiseret Nej
334 6 Blau (1999) Antal voksne per barn øges med 1 3-5 årige Testresultater Peabody Individual Achievement Tests (PIAT) testresultater, matematik, 5 år Samlet 3,05 Nej Regression Ikke standardiseret Nej
334 6 Blau (1999) Antal voksne per barn øges med 1 3-5 årige Testresultater Peabody Picture Vocabulary Test (PPVT) testresultater, læsning, 3 år Samlet 2,70 Nej Regression Ikke standardiseret Nej
334 6 Blau (1999) Antal voksne per barn øges med 1 3-5 årige Trivsel Behavior Problems Index (BPI), 4 år Samlet 0,00 Nej Regression Ikke standardiseret Nej
332 6 Drange og Rønning (2020) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Testresultater Testresultater, læsning, 1. til 3. klasse Samlet 0,01 Nej Regression Standardiseret Nej
332 6 Drange og Rønning (2020) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Testresultater Testresultater, matematik, 1. til 3. klasse Samlet 0,02 Nej Regression Standardiseret Nej
260 6 Gørtz og Andersson (2014) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Sygefravær Antal dage længerevarerende sygefravær, pædagogisk personale Samlet 0,55 Nej Instrument variabel estimation Ikke standardiseret Ja
260 6 Gørtz og Andersson (2014) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Sygefravær Antal timer per år kortvarigt sygefravær, pædagogisk personale Samlet -33,28 Nej Instrument variabel estimation Ikke standardiseret Ja
260 6 Gørtz og Andersson (2014) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Sygefravær Antal timer per år kortvarigt sygefravær, pædagogisk personale Samlet 2,34 Nej Instrument variabel estimation Ikke standardiseret Ja
259 6 Perlman et al. (2017) Antal børn per voksen reduceres med 1 3-5 årige Sprog Peabody Picture Vocabulary Test (PPVT) Samlet -0,03 Nej Metastudie Standardiseret Nej
263 6 Drange et al., (2021) Antal udd. pædagoger per barn øges med 1 pct. 3-5 årige Sygefravær Andel sygefravær mere end en uge, pædagogisk personale, pct. point Samlet -9,90 Nej Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
263 6 Drange et al., (2021) Antal ikke-udd. pædagoger per barn øges med 1 pct. 3-5 årige Sygefravær Andel sygefravær mere end en uge, pædagogisk personale, pct. point Samlet 26,50 Ja Regression discontinuity design Ikke standardiseret Nej
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 3-5 årige Afgangskarakterer Afgangskarakterer, mundtlig dansk, 9. klasse Samlet 0,00 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 3-5 årige Afgangskarakterer Afgangskarakterer, skriftligt dansk, 9. klasse Samlet -0,09 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 3-5 årige Afgangskarakterer Afgangskarakterer, matematik, 9. klasse Samlet -0,07 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 3-5 årige Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 4. klasse Samlet 0,63 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 3-5 årige Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse Samlet 0,55 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 3-5 årige Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 8. klasse Samlet 0,06 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 3-5 årige Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse Samlet -0,21 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 3-5 årige Specialundervisning Andel specialundervisning, pct. point, 7. klasse Samlet -0,19 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 3-5 årige Mentalt helbred Andel kontakt til psykiatrien, pct. point, 10-årig Samlet 0,39 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 3-5 årige Mentalt helbred Andel kontakt til psykiatrien, pct. point, 15-årig Samlet -0,37 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 3-5 årige Mentalt helbred Andel kontakt til psykiatrien, pct. point, 18-årig Samlet -0,34 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Afgangskarakterer Afgangskarakterer, mundtlig dansk, 9. klasse Samlet -0,40 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Afgangskarakterer Afgangskarakterer, skriftligt dansk, 9. klasse Samlet -0,16 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Afgangskarakterer Afgangskarakterer, matematik, 9. klasse Samlet 0,16 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 4. klasse Samlet -2,76 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 6. klasse Samlet -1,06 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, læsning, 8. klasse Samlet -1,04 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Testresultater De Nationale Test (DNT) testresultater, matematik, 6. klasse Samlet -0,56 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Specialundervisning Andel specialundervisning, pct. point, 7. klasse Samlet 2,49 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Mentalt helbred Andel kontakt til psykiatrien, pct. point, 10-årig Samlet -0,16 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Mentalt helbred Andel kontakt til psykiatrien, pct. point, 15-årig Samlet 2,68 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
258 6 Det Økonomiske Råd (2021) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Mentalt helbred Andel kontakt til psykiatrien, pct. point, 18-årig Samlet 3,04 Nej Paneldatamodel Ikke standardiseret Ja
261 6 Kjeldsen (2018) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Beskæftigelse Andel uger i beskæftigelse, mødre, pct. point Samlet 0,01 Ja Regression Ikke standardiseret Ja
261 6 Kjeldsen (2018) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Beskæftigelse Andel uger i beskæftigelse, fædre, pct. point Samlet 0,01 Nej Regression Ikke standardiseret Ja
261 6 Kjeldsen (2018) Antal børn per voksen reduceres med 1 pct. 0-2 årige Beskæftigelse Andel uger i beskæftigelse, mødre, pct. Samlet 0,08 Ja Regression Ikke standardiseret Ja
261 6 Kjeldsen (2018) Antal børn per voksen reduceres med 1 pct. 0-2 årige Beskæftigelse Andel uger i beskæftigelse, fædre, pct. Samlet 0,03 Nej Regression Ikke standardiseret Ja
261 6 Kjeldsen (2018) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Beskæftigelse Andel fuldtidsbeskæftiget, mødre, pct. point Samlet 0,02 Nej Regression Ikke standardiseret Ja
261 6 Kjeldsen (2018) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Beskæftigelse Andel fuldtidsbeskæftiget, fædre, pct. point Samlet 0,00 Nej Regression Ikke standardiseret Ja
261 6 Kjeldsen (2018) Antal børn per voksen reduceres med 1 pct. 0-2 årige Beskæftigelse Andel fuldtidsbeskæftiget, mødre, pct. Samlet 0,20 Nej Regression Ikke standardiseret Ja
261 6 Kjeldsen (2018) Antal børn per voksen reduceres med 1 pct. 0-2 årige Beskæftigelse Andel fuldtidsbeskæftiget, fædre, pct. Samlet -0,02 Nej Regression Ikke standardiseret Ja
262 6 Bauchmüller et al. (2014) Antal voksne per barn øges med 1 3-5 årige Afgangskarakterer Afgangskarakter, dansk, 9. klasse Samlet 0,17 Ja Regression Standardiseret Ja
262 6 Bauchmüller et al. (2014) Antal voksne per barn øges med 1 3-5 årige Afgangskarakterer Afgangskarakter, dansk, 9. klasse Drenge 0,33 Ja Regression Standardiseret Ja
262 6 Bauchmüller et al. (2014) Antal voksne per barn øges med 1 3-5 årige Afgangskarakterer Afgangskarakter, dansk, 9. klasse Piger -0,04 Nej Regression Standardiseret Ja
260 6 Gørtz og Andersson (2014) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Sygefravær Andel længerevarende sygefravær, pædagogisk personale, pct. Samlet 0,01 Nej Instrument variabel estimation Ikke standardiseret Ja
260 6 Gørtz og Andersson (2014) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Sygefravær Antal dage længerevarerende sygefravær, pædagogisk personale Samlet -1,75 Nej Instrument variabel estimation Ikke standardiseret Ja
260 6 Gørtz og Andersson (2014) Antal børn per voksen reduceres med 1 0-2 årige Sygefravær Andel længerevarende sygefravær, pædagogisk personale, pct. Samlet 0,00 Nej Instrument variabel estimation Ikke standardiseret Ja