Studier bag investeringen: Kommunale ordblindeindsatser
Ikke beregnet
Her kan du danne dig et overblik over de centrale studier og læse mere ved at klikke på studierne nedenfor. Du kan søge blandt studierne, eller downloade listen med studier. Læs mere om hvordan studierne er blevet udvalgt her.
Sidst opdateret: 15. september 2022
Studie ID | Term ID | Kilde | Titel | År | Dansk | Studiedesign | Antal effekter |
---|---|---|---|---|---|---|---|
360 | 14 | SBU, Statens beredning för medicinsk utvärdering (2014) | Dyslexi hos barn och ungdomar - Tester och insatser. En systematisk litteraturöversikt | 2014 | Nej | Meta-analyse | 4 |
359 | 14 | Galuschka et al. (2014) | Effectiveness of Treatment Approaches for Children and Adolescents with Reading Disabilities: A Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials | 2014 | Nej | Meta-analyse | 2 |
358 | 14 | Galuschka et al. (2020) | Effectiveness of spelling treatment approaches for learners with dyslexia – A meta-analysis and systematic review | 2020 | Nej | Meta-analyse | 3 |
348 | 14 | Nielsen (2021) | How to cope with dyslexia: The effects of special education on academic performance, personality traits, and well-being | 2022 | Ja | Paneldatamodel | 10 |
346 | 14 | Rosholm et al. (2020) | Effektevaluering af tre intensive læringsforløb | 2020 | Ja | Matching | 21 |