Her kan du danne dig et overblik over de centrale studier og læse mere ved at klikke på studierne nedenfor. Du kan søge blandt studierne, eller downloade listen med studier. Læs mere om hvordan studierne er blevet udvalgt her.

Sidst opdateret: 15. september 2022 

Studie ID Term ID Kilde Titel År Dansk Studiedesign Antal effekter
347 15 Bleses et al. (2021) Implementing toddler interventions at scale: The case of "We learn together" 2021 Ja Lodtrækningsforsøg 7
336 15 Walters (2015) Inputs in the Production of Early Childhood Human Capital: Evidence from Head Start 2015 Nej Instrument variabel estimation 2
335 15 Blau (1999) The Effect of Child Care Characteristics on Child Development 1999 Nej Regression 4
333 15 Drange og Rønning (2020) Child care center quality and early child development 2020 Nej Regression 2
331 15 Det Økonomiske Råd (2021) Analyse af effekten af normeringer på børnenes udfald 2021 Ja Paneldatamodel 22
330 15 Kjeldsen (2018) Effekten af børnepasningens pris og kvalitet på forældrenes arbejdsudbud 2018 Ja Regression 4
329 15 Bleses et al. (2021) Sustained effects of an early childhood language and literacy intervention through second grade: Longitudinal findings of the SPELL trial in Denmark 2021 Ja Lodtrækningsforsøg 3
328 15 Bleses et al. (2019) The Effectiveness of a Large-Scale Language and Preliteracy Intervention: The SPELL Randomized Controlled Trial in Denmark 2018 Ja Lodtrækningsforsøg 2
327 15 Bleses et al. (2020) Low-cost teacher-implemented intervention improves toddlers' language and math skills. 2020 Ja Lodtrækningsforsøg 6
326 15 Jensen og Rasmussen (2019) Professional Development and Its Impact on Children in Early Childhood Education and Care: A Meta-Analysis Based on European Studies 2019 Ja Meta-analyse 1
325 15 Bauchmüller et al. (2014) Long-run benefits from universal high-quality preschooling 2014 Ja Regression 1
324 15 Jensen et al. (2013) Effectiveness of a Danish early year preschool program: A randomized trial 2013 Ja Lodtrækningsforsøg 5
323 15 Jensen et al. (2017) Does professional development of preschool teachers improve children's socio-emotional outcomes? 2017 Ja Lodtrækningsforsøg 6